وزیر دفاع اسبق آمریکا ادعاهای ترامپ علیه ایران را «دروغ» خواند

ادعای دونالد ترامپ علیه ایران و توافق هسته‌ای برجام در پیام توییتری اخیر او سبب شد که «ویلیام پری» نوزدهمین وزیر دفاع آمریکا رئیس‌جمهور کشورش را «دروغگو» بخواند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز ، یک شخصیت نام آشنای آمریکایی که از ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۷ در مناصب مختلف وزارت دفاع (پنتاگون) حضور داشته و از ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ هم وزیر دفاع آمریکا بوده، با رد اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران و برجام، تصریح کرد که او دروغ می‌‌گوید.

«ویلیام پری» که نوزدهمین وزیر دفاع آمریکا است، در صفحه توییتر شخصی خود به توییت نوزدهم تیرماه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که در آن ادعا کرده بود، ایران مخفیانه در حال غنی سازی بوده، پاسخ داد.

ترامپ در آن توییت مدعی شده بود: «ایران از مدت‌ها پیش به صورت مخفیانه و در نقض کامل توافق وحشتناک ۱۵۰ میلیارد دلاری که جان کری و دولت اوباما انجام دادند "در حال غنی‌سازی" بوده است. به خاطر داشته باشید که این توافق قرار بود ظرف مدت کوتاهی در چند سال منقضی شود».

پری در پاسخ به این توییت اینطور نوشت: «اینها همه‌اش دروغ است».


پیش از این شبکه خبری «سی‌ان‌‌ان» هم طی گزارشی به تشریح سه اشتباه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران در توییتی که او نوزدهم تیرماه در این مورد داشت پرداخت.

سی‌ان‌ان در این گزارش به راستی‌آزمایی توئیت ترامپ پرداخته و نوشته است که هر سه قسمت این توئیت اشتباه هستند. ناظران بین‌المللی هسته‌ای و حتی مقام‌های خود دولت ترامپ اذعان کرده‌اند که ایران تا همین اخیراً به محدودیت‌های توافق در خصوص فعالیت‌های غنی‌سازی خود پایبند بوده است. ترامپ درباره میزان پولی که ایران به موجب این توافق به آن دست پیدا کرده هم اغراق کرده است. ضمن اینکه اظهارنظر او درباره اینکه این توافق به زودی «منقضی» خواهد شد، اشتباه است.

کد خبر: 1021025

وب گردی

وب گردی