اعزام ۱۵ هزار و 804  زائر ایرانی به عربستان

اعزام زائران حج تمتع از ۱۷ تیرماه آغاز شد و تاکنون ۱۵ هزار و ۸۰۴ نفر از کشورمان عازم عربستان شده‌اند. یک‌هزار و ۹۱۸ نفر نیز پس از زیارت مدینه منوره، وارد مکه‌ مکرمه شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اعزام زائران حج تمتع ۹۸ از ۱۷ تیرماه آغاز شد و اولین گروه زائران سرزمین وحی از فرودگاه امام‌خمینی (ره) تهران وارد مدینه منوره شدند.

بر اساس آمارها، تاکنون ۱۵ هزار و ۸۰۴ زائر ایرانی حج تمتع سال جاری و مسئولان و کارکنان حج از طریق ۶۳ پرواز وارد عربستان و شهر مدینه منوره شده است.

همچنین امسال ایستگاه‌های پروازی برای انتقال زائران خانه خدا در ابتدا ۱۷ ایستگاه عنوان شد که با توجه به تلاش مسؤولان، در نهایت حجاج از ۱۹ ایستگاه پروازی منتقل می‌شوند و تاکنون زائران از ایستگاه‌های تهران، زنجان، یزد، ساری و مشهد به مدینه منوره تشرف یافته‌اند.

روز گذشته نیز نخستین گروه زائران ایرانی پس از ۶ شب اقامت در مدینه منوره، در مسجد شجره مُحرم شده و وارد مکه مکرمه شدند به طوری که هم‌اکنون یک هزار و ۹۱۸ زائر ایرانی در قالب ۱۳ کاروان در مکه مکرمه حضور دارند و‌امروز نیز گروهی از زائران مدینه منوره را به مقصد سرزمین وحی ترک می‌کنند.

گفتنی است؛ امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که نیمی از آنها در کاروان‌های مدینه اول و‌نیمی دیگر در کاروان‌های مدینه دوم هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021026

وب گردی

وب گردی