سی‌ان‌ان: دستکم ۲۴ معترض فرانسوی از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند

از ابتدای آغاز اعتراضات جنبش جلیقه زردها در فرانسه تاکنون دستکم 24 نفر به واسطه اقدامات پلیس فرانسه، از ناحیه حداقل یک چشم، آسیب دیده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز ، بر اساس اعلام گروه «دزارمونس لس» که یک گروه حامی تظاهرات در فرانسه است از ابتدای آغاز اعتراضات ضدسرمایه‌داری در فرانسه از نوامبر 2018، دستکم 24 نفر یکی از چشمان خود را در این اعتراضات از دست داده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این تظاهرات در ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت سوخت در فرانسه برگزار شد اما پس از آن در مخالفت با سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه توسعه پیدا کرد و صحنه‌های درگیری به سرتاسر فرانسه گسترش یافت. تظاهرات کنندگان در این اعتراضات بمب‌های آتش‌زا و سنگ پرتاب می‌کردند در حالی که پلیس‌ ضد شورش نیز با خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور به مقابله با آنها می‌پرداخت.

در مارس گذشته (اسفند ماه) وزیر کشور فرانسه تعداد معترضان جلیقه زرد که در تظاهرات مجروح شده‌اند را 2 هزار و 200 نفر اعلام کرد و تعداد افسران پلیسی که در درگیری‌ها آسیب دیده‌اند را نیز 1500 نفر تخمین زد.

البته وزارت کشور فرانسه از ارائه آمار تعداد معترضانی که با آسیب دیدگی چشم مواجه شده‌اند، خودداری کرده است.

اعتراض‌های مردمی به سیاست‌های دولت فرانسه، موسوم به «جلیقه‌زردها» که ۳۴ شنبه متوالی در این کشور تظاهرات کرده‌اند، روز گذشته سیزدهم جولای (۲۲ تیرماه) هم در سی‌وپنجمین هفته متوالی برگزار شد.

این تظاهرات‌ها همواره با خشونت پلیس همراه بوده است و استقرار شمار بالای نیروهای امنیتی و توسل به خشونت با استفاده از ابزارهایی مانند سلاح فلش‌بال که به زخمی و نقص عضو شماری منتهی شد، از دیگر مواردی بود که آتش خشم معترضان را شعله‌ور کرده است.

کد خبر: 1021027

وب گردی

وب گردی