تحقیقات مراکز علمی باید به سمت تولید سوق داده شود

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحقیقات مراکز علمی باید به سمت تولید سوق داده شود و  باید دید مشکلات کشور تا چه اندازه با تحقیق و پژوهش حل خواهد شد و بعد به دنبال راه‌حل برویم.

محمود هریسچیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جایگاه دانشگاه‌ها در عرصه اقتصاد گفت: دانشگاه‌ها مغز متفکر اقتصاد هستند و می‌توانند در عرصه‌های صنعت، پزشکی و فرهنگی نقش جدی داشته باشند. اگر صنعت با دانشگاه ارتباط محکمی داشته باشد بسیاری از مسائل اقتصادی کشور حل می‌شود و صنعت کشور ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: دانشگاه نباید به‌تنهایی وارد عرصه اقتصاد شود بلکه باید با دیگر عرصه‌ها مثل صنعت یا تجارت همکاری داشته باشد تا فعالیت‌هایش مؤثر واقع شود. صنعت باید فعالیت‌هایش را به تحقیق و پژوهش‌های دانشگاه ارتباط دهد در غیر این صورت پس از مدتی عقب می‌افتد و روی اقتصاد کشور تأثیر بدی خواهد گذاشت.

استاد دانشگاه به غیرمرتبط بودن اکثر پژوهش‌های دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: متأسفانه دانشگاه به سمتی می‌رود که فقط مقاله تولید می‌کند. تحقیقات مراکز علمی باید به سمت تولید سوق داده شود و باید دید مشکلات کشور تا چه اندازه با تحقیق و پژوهش حل خواهد شد و بعد به دنبال راه‌حل برویم.

هریسچیان با تأکید بر اینکه کشور می‌تواند بدون نفت هم پیشرفت کند؛ اظهار کرد: کشورهای زیادی اکنون واردکننده نفت هستند اما اقتصاد پیشرفته‌ای دارند یعنی بدون نفت هم می‌‌توان پیشرفت کرد، اما ساختارهایی باید وجود داشته باشد تا بهتر بتوانیم از طلای سیاه بهره ببریم.

وی در پایان تأکید کرد: بدون نفت هم می‌‌توان رشد کرد و اقتصاد شکوفایی داشت اما با ساختارهای فعلی وصول به این هدف تقریباً کار دشوار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021039

وب گردی

وب گردی