چند توصیه به داوطلبان دکتری رشته حسابداری دانشگاه آزاد/ دانشجویان شاغل سطح علمی بالاتری در مصاحبه دکتری دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان گفت: بیشتر افرادی که هم‌زمان با تحصیل مشغول به کار هستند نسبت به دیگران از سطح علمی بالاتری در مصاحبه دکتری برخوردارند.

الله کرم صالحی عضو هیئت علمی واحد مسجد سلیمان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سطح علمی داوطلبان رشته حسابداری در دومین روز مصاحبه دکتری اظهار کرد: رشته حسابداری، رشته ای کاربردی است و تمامی شرکت های بزرگ و کوچک به آن نیاز دارند بر همین مبنا، مصاحبه های این رشته، مبتنی بر فعالیت‌های عملی است.

وی افزود: داوطلبان دکتری رشته حسابداری، علاوه بر این که باید مسائل تئوری رشته خود را بدانند، باید بر مسائل عملی که در حین کار مورد استفاده قرار می گیرد مسلط باشند؛ بیشتر افرادی که حین تحصیل مشغول به کار هستند نسبت به دیگران از سطح علمی بالاتری برخوردارند.

صالحی با اشاره به ارائه پژوهش های کاربردی مبتنی بر نیازهای جامعه از سوی داوطلبان دکتری تاکید کرد: متاسفانه، امروز رابطه دانشگاه با صنعت در سطح مناسبی قرار ندارد؛ این موضوع ناشی از عدم اعتماد میان طرفین است. بدون تردید، پیوند دانشگاه و صنعت باعث توسعه اقتصاد و تجارت در کشور خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان تصریح کرد: پژوهش های داوطلبان دکتری باید به سمت کاربردی سازی و نیازمحور شدن حرکت کند؛ یک پژوهش زمانی موفق خواهد بود که نتایج آن در صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با ارائه توصیه هایی به داوطلبان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تاکید کرد: داوطلبان در وهله اول باید استرس و نگرانی نداشته باشند. استرس در حین مصاحبه باعث می شود مطالبی که بر آن مسلط هستند را فراموش کنند. باید سوالات استادان را با آرامش خاطر و به همان نحوی که درک کرده اند جواب دهند. بدون تردید، دانشجویانی که دارای دانش علمی بوده و در زمینه امور پژوهشی تجربه دارند در این آزمون موفق خواهند شد و نباید نگرانی چندانی داشته باشند.

این استاد دانشگاه در پایان متذکر شد: 50 درصد نمره داوطلبان مربوط به آزمون کتبی و 50 درصد آن مرتبط با مصاحبه حضوری است. داوطلبانی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد موفق خواهند شد که فعالیت پژوهشی خوبی داشته باشند و در نمره مصاحبه آن ها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021051

وب گردی

وب گردی