کاهش ریسک افت قند خون  با انسولین های جدید/مزیت  انسولین گلارژین ۳۰۰ واحدی

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حالی که افت قند خون همچنان به عنوان بزرگترین چالش درمان بیماری دیابت محسوب می‌شود؛ نسل جدید انسولین‌های پایه، با ایجاد سطح مطلوب و یکنواخت‌تر قند خون در مقایسه با انسولین‌های نسل قبلی سبب کاهش ریسک افت قند خون به ویژه به هنگام شب می‌شود. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز،دکتر استقامتی، استاد بیماری‌های داخلی، غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با داروی جدید انسولین گلارژین ۳۰۰ واحدی، که اکنون در ایران نیز در دسترس است گفت: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، دیابت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های جهان صنعتی کنونی و ایران به شمار می‌رود و متاسفانه علیرغم اقدامات بسیار خوب در حوزه سلامت و دارویی کشور، همچنان 50 درصد از بیماران دیابتی تحت درمان با انسولین به اهداف درمانی خود دست نیافته اند.

وی افزود: البته این موضوع فقط مشکل ایران نیست و در سراسر دنیا دیده می‌شود. افت قند خون همچنان به عنوان بزرگترین چالش درمان دیابت و بزرگترین مانع برای تشدید درمان و رسیدن به اهداف درمانی دیابت مطرح است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگرچه انسولین‌های آنالوگ موجود در بازار در مقایسه با انسولین‌های قدیمی انسانی این مشکل را کاهش داده‌اند ولی همچنان این عارضه مورد توجه پزشکان و بیماران است.

وی تاکید کرد: نسل جدید انسولین‌های پایه با ایجاد سطح مطلوب و یکنواخت‌تر قند خون در مقایسه با انسولین های نسل قبلی سبب کاهش ریسک افت قند خون به خصوص به هنگام شب می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انسولین گلارژین ۳۰۰ واحدی انعطاف پذیری بالاتری در زمان تزریق برای بیماران فراهم می‌کند و نسبت به انسولین‌های نسل قبل سبب افزایش وزن کمتری نیز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021064

وب گردی

وب گردی