صنعت خودرو نباید به سمت مونتاژ حرکت کند/ منتقد دولت هستم

معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست جمهوری گفت: اینکه صنعت خودرو به سمت مونتاژ حرکت کند درست نیست؛ اما با وجود این خوشبختانه بعد خروج پژو از کشور اتفاقات خوبی افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حاشیه مراسم «آغاز تولید آزمایشی پژو301 و بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین سالن بدنه‌سازی خودرو در خاورمیانه» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: من به بسیاری از سیاست‌های دولت منتقد هستم؛ اما با وجود این اتفاقات خوبی طی دو سال گذشته در صنعت خودروسازی انجام شده است.

وی افزود: تا زمانی که کار طراحی را انجام ندهیم نمی‌توانیم محصول دانش بنیان داشته باشیم. باید دانش ساخت خودرو در کشور ایجاد شود.
ستاری ابراز داشت: اینکه صنعت خودرو به سمت مونتاژ حرکت کند درست نیست؛ اما خوشبختانه بعد از خروج پژو از کشور اتفاقات خوبی افتاده است. به‌طوری‌که اکنون ۶۰ درصد این محصول داخل کشور تولید می‌شود و با تلاش همکاران در زمان تحویل ۸۰ درصد آن به‌صورت بومی تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: مثل تمام صنایع دیگر اگر به دنبال توسعه این صنعت هستیم باید طراحی داشته باشیم؛ نمی‌شود موقع تحریم به سمت چین و در موقع غیر تحریم به سمت اروپا رفت. دانش خوبی در حوزه ساخت خودرو داریم؛ اما بحث راهبردی مهم است.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در ایران‌خودرو اتفاقات خوبی افتاده است و خوشحالم که مدیریت ایران‌خودرو به شرکت‌های دانش‌بنیان و طراحی اهمیت می‌دهد. این موضوعی است که باعث می‌شود ما خودرویی داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: همه چیز به اراده و فرهنگ ما بر‌می‌گردد و تا زمانی که به فکر مونتاژ باشیم صنعت نداریم و فقط کارخانه است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1021070

وب گردی

وب گردی