الزام کشورها برای تبعیت از پروتکل‌های مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر

مدیرکل امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تبعیت کشورها از پروتکل‌های رایج کنترلی یکی از راه‌های اصلی برای مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر محسوب می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیرعباس لطفی در دوازدهمین نشست تخصصی برنامه منطقه‌ای برای کنترل پیش‌ سازها گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران میزبان جمعی از نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای عضو منطقه‌ای افغانستان و کشورهای همسایه است.

وی گفت: برنامه منطقه‌ای افغانستان و کشورهای همسایه یکی از افتخارات مهم سازمان ملل در منطقه آسیای غربی به شمار می‌رود که اعضای آن 8 کشور افغانستان، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران هستند.

مدیرکل امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در عرصه مبارزه با مواد مخدر کشورهای اشاره شده در قالب این برنامه در حوزه‌های مختلفی چون تبادل اطلاعات، همکاری عملیاتی، مدیریت مرزی، کنترل پیش‌سازهای مواد مخدر، درمان معتادان و مقابله با سوء‌مصرف مواد مخدر به همکاری می‌پردازند.

لطفی گفت: نشست تخصصی برنامه منطقه‌ای برای کنترل پیش سازها با حضور نمایندگان 7 کشور و جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی گفت: جریان غیرقانونی پیش سازهای مواد مخدر به افغانستان یکی از دلایل اصلی تولید این مواد در این کشور محسوب می‌شود بنابراین مقابله با این جریان غیرقانونی و الزام کشورها برای تبعیت از پروتکل‌های رایج کنترلی یکی از راه‌های اصلی برای مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر محسوب می‌شود.

مدیرکل امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: لذا با عنایت به آسیب‌ها و هزینه‌های متعددی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر متحمل می‌شود مقابله با قاچاق و جریان غیرقانونی پیش سازهای مواد مخدر در جای خود می‌تواند موجب کاهش آلام ملت شریف کشورمان از پدیده مخرب قاچاق و سودء‌مصرف مواد مخدر باشد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1021071

وب گردی

وب گردی