تولید شیشه در افغانستان تهدید جدی است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، گفت: تولید شیشه در افغانستان تهدید جدی است و عدم نظارت بر این موضوع ضعف جدی است و عواید این جرم در اختیار شبکه های قاچاق بین المللی قرار می گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار مسعود زاهدیان صبح دوشنبه در نشست کارگروه منطقه‌ای جلوگیری از پیش سازهای مواد مخدر صنعتی گفت: با وجود تحریم‌های ناعادلانه، جمهوری اسلامی ایران توانسته اقدامات قابل توجه را در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام دهد و نتایج این اقدامات شامل حال تمامی کشورها شود.

وی افزود: طی سال‌های اخیر بیش از ۷۰ درصد کشفیات به تنهایی متعلق به پلیس ایران بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: البته این مبارزه تا کنون ۳۸۱۴ شهید و ۱۲ هزار مجروح برای جمهوری اسلامی ایران داشته است.

زاهدیان گفت: طی سال‌های اخیر جهان با چالش کنترل مواد شیمیایی مواجه بوده است و با وجود سیستم اطلاع رسانی به هیأت سازمان ملل قاچاقچیان با انتقال غیرقانونی مواد پیش ساز شیمیایی به دنبال تولید و فروش مواد مخدر هستند.

وی ادامه داد: همکاری در تبادل اطلاعات و از همه مهم تر انجام عملیات کنترل دلیوری می‌تواند علاوه بر ناامنی مسیرها برای قاچاقچیان پیش تاز شیمیایی هزینه جرم قاچاقچیان را افزایش دهد.

سردار زاهدیان گفت: تولید شیشه در افغانستان تهدید جدی است و عدم نظارت بر این موضوع ضعف جدی است و عوائد این جرم در اختیار شبکه‌های قاچاق بین المللی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید کرد: کشف ده‌ها تن پیش ساز شیمیایی توسط یگان‌های مقابله‌ای در کشور بعد وسیع قاچاق در این زمینه را نشان می‌دهد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1021080

وب گردی

وب گردی