کارگاه آموزشی «حجاب اجباری یا اختیاری» در واحد بابل برگزارشد

کارگاه آموزشی با عنوان « حجاب اجباری یا اختیاری » ویژ استادان و کارکنان خانم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از بابل، اکرم اصحابی عضو هیأت علمی واحد بابل در کارگاه آموزشی با عنوان « حجاب اجباری یا اختیاری »، هدف از برگزاری این کارگاه را اهمیت حجاب و نقش آن در امنیت فردی و سلامت جامعه انسانی دانست و اظهار کرد: حفظ و رعایت حجاب و عفاف در جامعه برای سلامت و پاکی اجتماع موثر است این امر مهم آرامش و پاکدستی خانواده را به عنوان پایه و اساس اجتماع افزایش می دهد.

وی با معنای لغوی حجاب کاربرد این واژه در فرهنگ های مختلف و تاریخچه حجاب در ایران و ادیان مختلف پرداخت و افزود: واژه حجاب وعفاف در ادیان مختلف وجود داشت و برای زنان پوشش ارزش خاصی قائل بودند، حجاب در مکتب اسلام از نگاه شهید مطهری و دکتر شریعتی هم بیانگر شأنیت و احترام به حقوق بانوان است.

عضو هیأت علمی واحد بابل گفت: آیات مرتبط با حجاب در قرآن تفسیر شده و شان نزول آیات هم بیان شد است، رعایت حجاب و عفاف در اجتماع امنیت جوانان و خانواده ها را بیشتر و در تداوم زندگی مشترک آنها نقش بسزایی دارد.

اصحابی درادامه به رابطه حجاب با عفاف پرداخت، سپس دیدگاه های مختلف افراطی مانند مکتب اپیکور فروید سودانگار دیدگاه تفریطی مانند مکتب رواقیون و عرفان مسیحی و دین بودا و در اخر دیدگاه معتدل که دیدگاه ارسطو و اسلام باشد مورد نقد و بررسی قرار داد.

این استاد فلسفه فواید حجاب را مهم بر شمرد و تصریح کرد: اسلام در این خصوص به سوال مهم که چگونه می توان حجاب را درمیان جوانان نهادینه و فرهنگ سازی نمود؟ و حجاب در دین اسلام اجباری است یا اختیاری؟ پاسخ داده است.

وی در پاسخ به سوال دوم این که حجاب از احکام الهی است، گفت: حجاب و عفاف از واجبات الهی است که از آیات قرآن هم استفاده می شود و ازآنجا که تکلیف اجتماعی است قانونگذار آن را قانون قرار داده و لذا برای آن تعزیر در نظر گرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021098

وب گردی

وب گردی