پروپوزال‌های خارج از سامانه پایش آزاد از مهر ۹۸ پذیرفته نمی‌شود

مسئول دبیرخانه برنامه های علمی دانشگاه آزاد اسلامی از نپذیرفتن پروپوزال ها خارج از سامانه پایش آزاد از اول مهرماه سال جاری خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد مشهد، کارگاه آموزشی ویژه روسای دانشکدها و مدیران آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و معاونان علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به همت دبیرخانه برنامه های علمی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد مشهد برگزار شد.

محمد علی‌‌اکبری مسئول دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی هدف اصلی آموزش این کارگاه را نزدیک شدن دانشگاه به صنعت و جامعه و حل مشکلات آن برشمرد و گفت: طرح پایش آزاد گامی در راستای پژوهش هدفمند است چرا که مدیریت دانش منجر به تولید ثروت می شود.

وی با بیان اینکه زبان دانشگاه با صنعت متفاوت است، یکی از دلایل مهم فاصله‌گرفتن صنعت از دانشگاه را عدم‌آگاهی صنایع از توانمندی‌‌‌های دانشگاه دانست و گفت: صنعتگران معتقدند که آموزش دانشگاه برای جذب نیرو در صنعت کافی نیست، لذا دانشگاه‌ها باید در راستای نیازسنجی صنایع و جهت‌دادن فعالیت‌های دانشگاه در همان مسیر گام بردارند تا موجب اشتغال، تولید و همراه‌شدن صنعت با دانشگاه ‌شوند.

وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی در راستای پیاده سازی و استقرار بخشی از برنامه پایش ( پژوهش اثر بخش یکپارچه شبکه ای ) اجرا می شود، افزود: در سامانه پایش آزاد، نظام موضوعات و مسایل برنامه های علمی به عنوان موضوعات محوری پژوهش تحصیلات تکمیلی بیان شده است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش سامانه الکترونیکی مورد استفاده استادان و دانشجویان در این برنامه به متولیان اجرایی واحدهای دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: از این پس تمامی فرایند های پژوهشی تحصیلات تکمیلی از طریق این سامانه صورت می گیرد.

علی اکبری در خصوص مزیت های این سامانه افزود: از طریق این سامانه تمامی فرایند های مربوط به ثبت پروپوزال دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دیگر فرآیندهای اداری مربوط به پایان نامه ها ، طرح های پژوهشی، همایش ها و کارگاه های علمی به صورت متمرکز و الکترونیکی صورت می پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه از اول مهرماه امسال پروپوزالی خارج از سامانه پایش آزاد پذیرفته نمی شود، گفت: با راه اندازی و استقرار کامل این سامانه کلیه دانشجویان و اعضای هیئت علمی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی می توانند پس از ثبت نام در این سامانه از طریق کارتابل کاربری خود کلیه فرآیندها و امور مرتبط با پروپوزال و پایان نامه را انجام دهند.

گفتنی است، در این نشست، رؤسای دانشکده ها و مدیران آموزشی واحد مشهد در سالن اجتماعات سازمان مرکزی واحد مشهد و معاونان علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس به بیان دستاوردها و محصولات دانش‌بنیان و سایر برنامه ها و مسائل خود در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021115

وب گردی

وب گردی