نقش تعیین کننده‌ تسلط به پایان‌‌نامه کارشناسی ارشد در قبولی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

عضو هیئت علمی گروه حسابداری واحد نیشابور گفت: تسلط به زبان انگلیسی، پایان‌نامه، مقالات و دروس تخصصی کارشناسی ارشد، بخش مهمی از سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را تشکیل می‌دهند.

محمدرضا شورورزی عضو هیئت علمی گروه حسابداری واحد نیشابور در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سطح کیفی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد گفت: به طور کلی سطح داوطلبان حسابداری در مصاحبه آزمون دکتری امسال مناسب بوده است؛ البته بعضی از داوطلبان تسلط کافی بر بعضی از دروس تخصصی و پایان‌‌نامه ارشد خود نداشتند.

وی درباره آثار تمرکزگرایی در برگزاری مصاحبه دکتری 98 دانشگاه آزاد در واحد علوم‌‌‌‌‌و‌‌‌‌تحقیقات تاکید کرد: در حال حاضر، تمرکزگرایی در برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد منجر به جلب رضایت حداکثری شرکت‌‌کنندگان در این آزمون شده است. داوطلبانی که امسال در چند رشته دعوت به مصاحبه شدند مجبور نیستند برای حضور در جلسه مصاحبه دکتری به چند استان سفر کنند؛ بلکه تنها با مراجعه به واحد‌ علوم‌‌و‌تحقیقات می‌‌توانند طی زمان‌‌بندی مختلف در رشته‌‌هایی که برای مصاحبه دعوت شدند شرکت کنند.

عضو هیئت علمی گروه حسابداری واحد نیشابور درباره تفاوت کیفی دانشگاه آزاد و سراسری خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه حضوری که در هر دو دانشگاه آزاد و دولتی داشتم به جرئت می‌‌‌توان گفت، سطح کیفی دانشگاه آزاد و دولتی یکسان است. حتی در برخی رشته‌‌ها دانشگاه آزاد بالاتر از دیگر دانشگاه‌ها قرار دارد. آنچه مسلم است، دانشگاه آزاد علی‌‌رغم گستردگی در سراسر کشور از لحاظ کیفی هم پیشرفت قابل توجهی داشته و امروز جایگاه خوبی در آموزش عالی کشور دارد.

شورورزی درباره چگونگی تحقق شعار 1404 و انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان گزینه اول داوطلبان ورود به دانشگاه تصریح کرد: با توجه به تحولات موثری که در دانشگاه آزاد رخ داده است، ازجمله اهمیت به پژوهش‌‌های کاربردی و تربیت نسل کارآفرین با ایجاد مدارس مهارتی در این دانشگاه، بدون تردید، بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404، دانشگاه آزاد را به عنوان گزینه اول خود قرار می‌‌‌دهند.

وی درباره مهم‌‌‌ترین رمز موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد گفت: در مصاحبه‌ دکتری دانشگاه آزاد، بیست نمره مربوط به فعالیت‌‌‌های پژوهشی می‌شود؛ همچنین تسلط به زبان انگلیسی، پایان‌نامه، مقالات و دروس تخصصی کارشناسی ارشد هم بخش مهمی از سوالات مصاحبه را تشکیل می‌دهند که در نهایت، نمره مربوط به مصاحبه از 50 نمره بوده و 50 نمره هم مربوط به آزمون کتبی دکتری است. در پایان، نمره کسب شده توسط دانشجویان در آزمون و مصاحبه با دانشجویان دیگر مقایسه و به دنبال آن نتایج نهایی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021123

وب گردی

وب گردی