رقابت میان متقاضیان دکتری در رشته‌های روانشناسی و حقوق حساس است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌‌تحقیقات گفت: در آزمون و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد رشته‌های حقوق عمومی، حقوق جزا و مشاوره رشته‌های پر‌متقاضی هستند که رقابت داوطلبان در آن‌ها، بسیار نزدیک و حساس دنبال می‌شود.

سودابه سلیمانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سطح علمی داوطلبان مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در مصاحبه‌های دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا این لحظه، رشته‌های روانشناسی و حقوق بیشترین متقاضی را دارند که از سطح علمی بالایی برخوردارند.

وی افزود: رشته‌های حقوق عمومی، حقوق جزا و مشاوره رشته های پر متقاضی بوده اند که رقابت داوطلبان در آن‌ها، بسیار نزدیک و حساس دنبال می شود.

سلیمانی ادامه داد: امسال با توجه به برگزاری متمرکز مصاحبه های دکتری، ارزیابی داوطلبان دقیق‌تر، تخصصی‌تر و به صورت یکنواخت انجام می شود؛ همچنین ثابت بودن تیم های مصاحبه در برقراری عدالت نمره ای موثر خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: داوطلبان در گام اول بایستی سعه صدر داشته باشند؛ چرا که داشتن آرامش در فرآیند مصاحبه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ سعی ما بر این است که تا حد امکان، فضای آرامی را برای داوطلبان ایجاد کنیم تا هیچ گونه استرسی به آن‌ها وارد نشود.

وی با تاکید بر این که داوطلبان قبل از ورود به محل برگزاری مصاحبه مدارک مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند، گفت: داوطلبان مدارک مورد نیاز خود را آماده کنند تا هنگام ورود به اتاق مصاحبه دچار سردرگمی و استرس نشوند.

سلیمانی درباره تاکید استادان مصاحبه کننده بر زبان انگلیسی داوطلبان خاطرنشان کرد: اشخاصی که داوطلب تحصیل در مقطع دکتری هستند بایستی از سطح زبان انگلیسی بالایی برخوردار باشند؛ البته مسلط بودن بر زبان انگلیسی اثر چندانی بر قبولی یا عدم پذیرش داوطلب نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021143

وب گردی

وب گردی