بررسی مشکلات انهار و جمع آوری آب های سطحی در مرکز  تهران

از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 ، با تأکید بر اثر گذاری مثبت زیست محیطی و با هدف رفع آبگرفتگی و مدیریت بهینه آب های سطحی مشکلات انهار محله های مرکزی شهر تهران بررسی شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 در این باره گفت: هماهنگی حداکثری فی مابین معاونت های خدمات شهری ، فنی و عمران و نواحی چهار گانه در موضوعات مشترگ شهری، به خصوص آمادگی و تجهیز همه جانبه به هنگام بارندگی ها و بررسی مشکلات انهار اصلی و جمع کننده در سطح منطقه برای مدیریت و برنامه ریزی در این حوزه حائز اهمیت است.

وی افزود: در همین راستا نشستی با حضور معاون خدمات شهری، شهرداران نواحی چهارگانه منطقه 11 و شرکت مهندسین مشاور زیستاب که مشاور مطالعات و طراحی تفصیلی شبکه جمع آوری آب های سطحی منطقه هستند؛ برگزار کردیم که ضمن احصاء نقطه نظرات و مشکلات انهار در محله ها و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص آن مقرر شد راهکارهای رفع نواقص و طرح های عملیاتی برای بهبود کیفیت جمع آوری آب های سطحی ، پیش گیری از آبگرفتگی و ... از سوی مشاور ارائه شود.

در ادامه کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 با بیان لزوم تهیه شناسنامه وضعیت انهار سطح منطقه گفت: از نظر فنی می خواهیم نیازهای نواحی و حوزه خدمات شهری احصاء شود تا در کمیسیون عمرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

همچنین مشاور زیستاب بر لزوم توجه به برنامه ریزی های مدیریت شهری بر مبنای اهداف زیست محیطی برای تأثیر گذاری مطلوب و مثبت بر محیط زیست تأکید کرد و در خصوص زمان مناسب اجرای عملیات عمرانی ، نصب شبکه زباله گیر در مسیر انهار و ... توضیحاتی ارائه داد.

در این نشست گزارشی از سوی مشاور زیستاب در خصوص مطالعات هیدرولیکی محدوده طرح و نتایج حاصل از آن در خصوص وضع موجود مجاری و کانال های اصلی منطقه ، مشکلات شبکه جمع آوری آب های سطحی منطقه ، طرح های الگوی مطلوب طراحی و طرح های تفصیلی آب های سطحی تا پایان خرداد ماه ارائه شد و مشکلات آب های سطحی در خیابان های اصلی و فرعی سطح منطقه و نظرات فنی شهرداران نواحی در خصوص راهکارهای رفع معضلات آبگرفتگی ، مرمنت کانال ها و اقدامات عمرانی با هدف بهبود کیفیت خدمات رسانی شهری مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021174

وب گردی

وب گردی