یک شرکت نانویی محصولات جدیدی را به سبد فروش خود اضافه کرد

یکی از توزیع‌کنندگان مواد شیمیایی، اقدام به افزودن چند محصول نانویی به لیست اقلام خود کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آلفا شیمی (Alfa Chemistry) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه مواد شیمیایی است. این شرکت اعلام کرد که طیفی از مواد مرتبط با گرافن را به بازار عرضه خواهد کرد. این محصولات، گرافن با کیفیت بالا، بلورهای منفرد عاری از نقص گرافن، گرافن تولید شده با CVD، محصولات شبه گرافن، نقاط کوانتومی گرافنی و گرافیت پیرولیتیک با جهت‌گیری بالا است.

گرافن ماده‌ای دوبعدی از جنس کربن بوده که خواص الکتریکی، مکانیکی، گرمایی و نوری ویژه‌ای دارد. این ماده ارزش زیادی در صنایع مختلف پیدا کرده و دامنه استفاده از آن رو به گسترش است. از آن به‌عنوان طلای سیاه نام برده می‌شود که می‌تواند انقلابی در قرن حاضر ایجاد کند.

CVD یکی از روش‌های تولید گرافن از فاز گازی بوده که استفاده از آن بسیار رایج است. این روش یک راهبرد از پایین به بالا بوده و می‌توان با آن گرافن را به تولید انبوه رساند.

تک‌بلور گرافنی ماده‌ای ایده‌آل برای استفاده در صنعت الکترونیک است که دلیل آن فقدان مرز دانه و نقص ساختاری است.

مواد شبه گرافنی ترکیباتی هستند که ساختار دوبعدی داشته و شبیه گرافن هستند اما ترکیب شیمیایی آن‌ها متفاوت است. به دلیل خواص منحصربه‌فرد این مواد نظیر مساحت سطحی ویژه بالا، مواد شبه‌گرافنی را می‌توان در صنایع مختلف نظیر اپتوالکترونیک، نیمه‌هادی، کاتالیست، حسگرهای شیمیایی، زیست‌حسگری، پیل خورشیدی و باتری یون لیتیم استفاده کرد.

نقاط کوانتومی گرافنی نیز ذرات بسیار کوچک کربنی هستند که ابعاد کمتر از ۳۰ نانومتر دارند. به دلیل سمیت کم این مواد، فتولومینسانس پایدار، اثرات محدودیت کوانتومی و پایداری شیمیایی بالا، نقاط کوانتومی گرافنی برای استفاده در حوزه‌های زیستی، اپتوالکترونیک، انرژی و محیط زیست مناسب هستند.

گرافیت پیرولیتیک با جهت‌گیری بالا یک ماده مهم در حوزه اپتیک است که از آن برای تشخیص‌های مبتنی بر اشعه ایکس و جذب اشعه ایکس استفاده می‌کنند.

آلفا شیمی عرضه‌کننده مواد مختلفی نظیر کاتالیست، معرف‌، مواد مرجع و ترکیبات شیمیایی تحقیقاتی است. همچنین این شرکت خدمات آزمایشگاهی به مشتریان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021181

وب گردی

وب گردی