کار تشکیلاتی تضمین‌کننده موفقیت است/ بحث عفاف و حجاب باید از استادان و کارمندان آغاز شود

رئیس بسیج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کار تشکیلاتی تضمین‌کننده موفقیت است و برای روشن شدن موتور کار تشکیلاتی، استادان ما باید دغدغه‌مند شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از همدان، سیدمحمود هاشمی روز گذشته در نشست مشترک کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال برخی از مسئولان همچنان خواب هستند یا خود را به خواب زده‌اند و به استکبار جهانی اعتماد می‌کنند، گفت: بسیج اساتید وظیفه خود را در برابر این عده انجام نداده است.

وی اظهار کرد: کار تشکیلاتی تضمین‌کننده موفقیت است و برای روشن شدن موتور کار تشکیلاتی، استادان ما باید دغدغه‌مند شوند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بحث عفاف و حجاب باید از استادان و کارمندان آغاز شود و پس از انجام این مرحله است که می‌توانیم به سراغ دانشجویان رفته و رسالت اجتماعی خود را انجام دهیم.

هاشمی تصریح کرد: دبیرخانه گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی در کانون بسیج تأسیس شده است و امیدواریم با تبیین صحیح آن در میان مخاطبان دانشگاهی در راستای اهداف این بیانیه قدم برداریم.

وی بیان کرد: گام دوم انقلاب در بستر مجلس انقلابی و دولت انقلابی شکل می‌گیرد و وظیفه استادان انقلابی است که در شکل‌گیری مجلس در رأس امور قدم بردارند و با استدلال و منطق ذهن جوانان نسل سوم را بارور کنند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دولت غرب‌گرا نمی‌تواند گام دوم انقلاب را محقق کند، تأکید کرد: اگر شرایط مدیریت نشود، ممکن است جامعه به بیراهه برود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت مردم و نهادهای انقلابی است که برای مردم کار می‌کنند، تصریح کرد: بسیج اساتید درباره کج روی‌ها سکوت نخواهد کرد.

مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان هم در این نشست گفت: بسیج به پشتیبانی خدا لبنان، عراق و سوریه را آزاد کرد و در بعد نظامی بسیار موفق است و نیازی به اثبات آن نیست.

قائمی افزود: بسیج در دانشگاه در قالب مأموریت خاص دانشگاهی و تحقق علمی دینی قدم برمی‌دارد و نشر اندیشه توحید محوری و معاداندیشی از ارکان علمی دینی است.

وی اظهار کرد: دانشگاه در اختیار بسیج است و هر فرد دانشگاهی یک بسیجی است و هرگاه اندیشه حاکم در دانشگاه بسیجی شد، دانشگاه تمدن ساز می‌شود و تلاش خواهیم کرد دانشگاه آزاد اسلامی با روحیه بسیجی مدیریت شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: اگر دانشگاه با روحیه انقلابی و بسیجی مدیریت شود، محصولات آن به درد جامعه و کشور خواهد خورد و این مسئولیت اجتماعی و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی است.

قائمی بیان کرد: همه اعضای هیئت علمی با هر گرایش و جناح‌بندی به‌شرط اینکه دل در گرو نظام داشته باشند در چتر بسیج جادارند، مگر آنکه پایه و ارزش‌های انقلاب اسلامی را قبول نداشته که آن بحث خاص دارد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی ورکشی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با اشاره به مأموریت‌های بسیج اساتید گفت: نخستین رسالت بسیج اساتید جذب استادان انقلابی در مجموعه هیئت علمی موجود در زیر چتر بسیج اساتید است، تعمیق و توسعه باورهای بسیج رسالت دیگر بسیج اساتید است.

حجت‌الاسلام طالقانی ورکشی افزود: بسیج اساتید در دانشگاه‌ها باید از مجموعه‌های انقلابی و ارزشی حمایت کنند. بسیج با جریان‌سازی مناسب در انتخابات مجلس نقش‌آفرینی کند.

وی تأکید کرد: ایجاد امید در نسل سوم انقلاب وظیفه اساتید بسیجی است و در بیانیه گام دوم هم به امید و ایجاد انگیزه برای آینده بسیار توصیه‌ شده است.

طالقانی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی همدان تعامل بسیار خوبی بین کانون بسیج اساتید و دفتر نهاد وجود دارد.

علی طاهری رئیس بسیج اساتید استان همدان هم گفت: ظرفیت خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که در سال‌های گذشته به‌رغم بی‌مهری‌های بسیار، کارهای بزرگی در استان همدان برگزار شده است و نشانه‌اش این است که در هر برنامه استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی همواره پیشران بوده‌اند.

طاهری افزود: استادان بسیجی در تمام برنامه‌ها با ظرفیت بسیار بالایی حضور دارند و در سازمان بسیج اساتید با دانشگاه آزاد اسلامی همدان تعامل مطلوب و دوسویه وجود دارد و با کارهای تأثیرگذار می‌توانیم فرمایش‌های مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

محمدمهدی سروش جانشین مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز در این نشست گفت: نخستین کانون بسیج اساتید در دانشگاه و مؤسسات عالی در استان همدان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان تشکیل شد.

سروش افزود: بیش از ۳۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان عضو کانون بسیج اساتید هستند و این اعضا می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی بیان کرد: برگزاری و میزبانی همایش‌های ملی و استانی مانند پیوست‌نگاری فرهنگی، همایش ایثار و شهادت و جنگ نرم به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شده است.

سروش گفت: سه حلقه از شجره طیبه صالحین با قدمت چندساله در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با عنوان‌های سبک زندگی، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن فعال است.

تجلیل از مربیان شجره طیبه حلقه صالحین، حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی، حضور در باغ بهشت همدان و بر مزار شهید حاج حسین همدانی و دیدار با خانواده شهید مدافع حرم میلاد مصطفوی از دیگر برنامه‌های حضور هاشمی در همدان بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021187

وب گردی

وب گردی