ضرورت معرفی فرهنگ دفاع مقدس به ۴۶ میلیون جمعیت زیر ۴۰ سال

رییس هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: اولین درخواست ما از وزارت بهداشت، اجرایی کردن ۲ واحد درسی به صورت داوطلبانه به عنوان آشنایی با فرهنگ و ارزش‌ های دفاع مقدس است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، سرلشکر سید یحیی صفوی، رییس هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، در سومین جلسه هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که با حضور وزیربهداشت برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌ های ما این است که فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌ های آن را به ۴۶ میلیون جمعیت زیر ۴۰ سال و حدود ۵ میلیون دانشجو معرفی کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو دارد و به طور متوسط سالانه ۳۶ هزار نفر فارغ التحصیل می‌شوند. اگر این دانشجوها با دفاع مقدس و فرهنگ کشور آشنا شوند و متوجه شوند که در حداقل امکانات چگونه عمل کردیم، می‌ توان تاحدودی این فرهنگ ناامیدی را که به دانشجویان پمپاژ می شود، از بین برد. زیرا در آن دوران، پزشکان و پیراپزشکان ما با دست خالی و بدون امکانات، در دفاع مقدس فعالیت کردند در شرایطی که ابزار و تجهیزات پزشکی وجود نداشت.

رییس هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: اولین درخواست ما از وزارت بهداشت، اجرایی کردن ۲ واحد درسی به صورت داوطلبانه به عنوان آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است که درس نامه آن را هم تهیه کردیم. این ۲ واحد در وزارت علوم به صورت عمومی وجود داشت که در حال حاضر به شکل تخصصی است.

سرلشکر صفوی گفت: درخواست دوم ما این است که در حد توان و مقدورات، وزارت بهداشت به اجرایی شدن مصوبات هیات امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021204

وب گردی

وب گردی