دستور صدور احکام حداقل حقوق برای دانشجومعلمان به آموزش وپرورش ابلاغ شد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: دستور صدور احکام حداقل حقوق دانشجومعلمان صادر شده و آموزش و پرورش موظف است در اسرع وقت نسبت به صدور احکام دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان اقدام کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی و در رأس آن، حمیدرضا حاجی‌بابایی مدت‌ها به دنبال افزایش حقوق معلمان بودند و در این مسیر اختلاف نظرهای بسیاری نیز با دولت داشتند. وزارت آموزش و پرورش دانشجومعلمان را مشمول افزایش حقوق نمی‌دانست؛ اما پیگیری‌های فراکسیون فرهنگیان مجلس، این وزارتخانه را مجاب کرد بعد از استعلام از سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای صدور احکام دانشجومعلمان اقدام کند. سرانجام پیگیری‌های فراکسیون فرهنگیان مجلس نتیجه داد و سازمان اداری و استخدامی کشور، احکام افزایش حقوق دانشجومعلمان را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اعلام خبر ابلاغ دستور صدور احکام حداقل حقوق برای دانشجومعلمان به آموزش و پرورش، اظهار کرد: دانشجومعلمان مشمول مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۳۹۸ می‌شدند که علی‌رغم تأکید مکرر، اجرای مصوبه برای این گروه از متعهدین خدمت با موانعی مواجه شد.

وی ادامه داد: با ارائه ادله و اسناد معتبر در جلسات مشترک با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و دیوان محاسبات، دستگاه‌های دولتی و نظارتی پذیرفتند که مصوبه مجلس شامل دانشجویان متعهد خدمت دانشگاههای فرهنگیان نیز می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور، افزایش مبلغ ۴۴۰ هزار تومان در مورد دانشجومعلمان اجرا شد.

وی در ادامه گفت: دستور صدور احکام حداقل حقوق دانشجومعلمان صادر شده و آموزش و پرورش موظف است در اسرع وقت نسبت به صدور احکام دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان اقدام کند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: در این نامه آمده است حسب مفاد ماده ۶ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان متعهد به خدمت موضوع این قانون، از آغاز تحصیل خود به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش درآمده و از حقوق و فوق‌العاده شغل مربوط به مدرک تحصیلی لازم جهت ورود به دوره تحصیلی مورد نظر برخوردار خواهند شد.

وی افزود:‌همچنین در ماده ۷ قانون مذکور، تصریح شده پس از استخدام رسمی، حداکثر مدت ۲ سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کاردانی و حداکثر ۴ سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی و دانش‌سراهای تربیت معلم جزو سابقه خدمت رسمی آنها منظور شده و از نظر ترفیع (پایه، گروه، بازنشستگی) قابل محاسبه خواهد بود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در ادامه این نامه تأکید شده است ضمن رعایت بند ۵، تصویب نامه شماره ۸۷۲۴/ ت ۵۶۴۸ه مورخ ۳۱ فروردین ۹۸ (بندهای ۲و۵) مبنی بر لزوم پرداخت حداقل حقوق و مزایای مستمر به دانشجویان متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش، دلایل عدم رعایت این موضوع در سه ماهه اخیر با مستندات کافی به دیوان محاسبات اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021232

وب گردی

وب گردی