استادان فرهیخته به عنوان سرمایه‌های نظام، حافظ ارزش‌های دینی و انقلابی باشند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: استادان دانشگاه حافظان انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی هستند.

سعید حاجی‌محمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی واحد اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، گفت: استادان فرهیخته به‌عنوان سرمایه‌های نظام و انقلاب، بهترین و کارآمدترین نیروهایی هستند که می‌توانند حافظ ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی باشند.

وی نقش استادان دانشگاه را در تربیت دانشجویان و جوانان متعهد و متخصص بااهمیت دانست و افزود: استادان دانشگاه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و علمی با معاونت فرهنگی دانشگاه همکاری نزدیکی دارند و باعث شکوفایی استعدادهای دانشجویان و جوانان در عرصه‌های علمی و فرهنگی می‌شوند.

حاجی‌محمدی به بازخوانی چند مطالبه مهم رهبر انقلاب اسلامی از استادان دانشگاه پرداخت و افزود: استادان باید به ترویج خودباوری در دانشگاه، پایبند‌کردن جوانان دانشجو به هویت ملی، توسعه‌ فرهنگ مجاهدت برای جبهه‌ حق، پرورش امید در جوانان دانشجو و پیشرفت علمی در جهت خدمت به نیاز‌های کشور توجه کنند.

وی ادامه داد: تلاش برای شکستن مرزهای دانش، جلوگیری از تشکیل حلقه‌های بسته در فضای تدریس، اهتمام جدی به شاگرد‌پروری، جدی‌گرفتن تحقیق، شجاعت علمی، پرهیز از کار تقلیدی و جلوگیری از حرکت دانشگاه به سمت مسائل پوچ، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بهترین و کاربردی‌ترین راه‌ها در مسیر پیشرفت کشور خواهند بود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی واحد اردبیل با اشاره به مراحل چرخه‌ علمی از پدید‌آمدن یک ایده در ذهن نخبه تا بهره‌برداری عملی از آن با استناد به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایده‌پردازی، تولید علم، تولید فناوری، صنعتی‌سازی، تجاری‌سازی، تولید ثروت و بازخورد از بازار مصرف که اگر این چرخه در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد و عملی شود، شاهد آن خواهیم بود و بخش قابل توجهی از درآمد کشور از راه صنایع و فعالیت‌های تجاری دانش‌بنیان تأمین می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021242

وب گردی

وب گردی