کشورهای کم‌برخوردار، دانشگاه علامه را پشتیبان خود در حوزه‌های مختلف می‌بینند

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: کشورهای کم‌برخوردار، دانشگاه علامه را به عنوان پشتیان خود در حوزه‌های مختلف می‌بینند و برخی کشورهای خاورمیانه از دانشگاه علامه، تربیت نیرو و برنامه‌ریزی می‌خواهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین سلیمی در جشن دانش‌آموختگان دانشگاه علامه طباطبایی که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: جشن دانش‌آموختگی روزی است که زحمات استادان، محققان و والدین به بار نشسته است و هزاران انسان فرهیخته و دانشمند، پرامید وارد جامعه خواهند شد. آنها می‌توانند جامعه خود را به لحاظ فرهنگ، اخلاق و منش اجتماعی ارتقا دهند.

وی ادامه داد: همواره به دانشگاه علامه طباطبایی افتخار می‌کنیم، دانشگاه نیز به دانشجویان خود می‌بالد؛ چون این دانشگاه از دانشگاه‌های برتر است و مرکز عقلانیت و علوم‌انسانی، محسوب شده و به عنوان بزرگترین مرکز نظریه‌پردازی شناخته می‌‌شود. امروز دانشگاه علامه بزرگ‌ترین واحدهای رشد و فناور را در کشور دارد. با وجود اینکه دانشگاه علوم انسانی هستیم؛ اما دانشجویان ما با مهارت‌های بیشتری نسبت به دانشگاه‌های فنی فارغ‌التحصیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علامه تصریح کرد: کشورهای کم‌برخوردار، دانشگاه علامه را به عنوان پشتیان خود در حوزه‌های مختلف می‌بینند و برخی کشورهای خاورمیانه از دانشگاه علامه، تربیت نیرو و برنامه‌ریزی می‌خواهند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ نفر از مسئولان کشور از دانشگاه علامه فارغ‌التحصیل شده‌اند. از تمامی فارغ‌التحصیلان می‌خواهیم در کانون دانش‌آموختگان حضور پیدا کنند. وزاری سابق، نمایندگان مجلس، استادان دانشگاه‌ها، رایزنان فرهنگی و غیره از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

سلیمی بیان کرد: انتظار داریم دانش‌آموختگان، سفیران نهفته در‌ دانشگاه علامه باشند و این افراد سفیران فرهنگی اخلاق باشند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توانند مشکل خود را با گفت‌وگو حل کند، مخصوصاً در‌ شرایط اجتماعی کنونی شاهد رفتار و کلام ناامید کننده هستیم.

وی‌ در پایان تأکید کرد: مطمئنم سفیران این دانشگاه با استفاده از عقلانیت و کلام مناسب می‌توانند در جامعه بدرخشند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، سفیران امید جامعه خواهند بود، دانشگاه علامه را دانشگاه خود بدانند و به پیشبرد آن کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021256

وب گردی

وب گردی