لزوم پیگیری آزادی شیخ زکزاکی توسط وزارت امورخارجه

بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان واحد اصفهان (خوراسگان) به وزیر امور خارجه کشور در زمینه رسیدگی به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه نامه نوشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به وزیر امور خارجه کشور در زمینه رسیدگی به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه نامه نوشت.

در ابتدای این نامه آمده است: همان‌طور که مستحضر هستید، از زمان اسارت ناجوانمردانه و ظالمانه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور، حدود چهار سال می‌گذرد. اکنون اطلاعات جدید بدست آمده از احوال این رهبر بزرگوار، حاکی از آن بوده که حکومت نیجریه به دنبال حذف تدریجی وی است.
در ادامه این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بنابر قانون اساسی و رسالت شرعی و قانونی خود، که همان دفاع از مظلومان و مستضعفین در هر نقطه‌ عالم است، موظف به اقدامات مناسب جهت رفع این شرایط سخت برای این عالم بزرگوار و حل این معضل است. همچنین همگی ما به عنوان مسلمان و البته با توجه به توانایی و جایگاه خود، موظف به فریادرسی مظلومان هستیم. به‌همین منظور از جنابعالی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار می‌رود تا اقدامات لازم در راستای آزادی این روحانی شیعه و مبارز را در دستور کار خود قرار داده و گزارش حاصل از اقدامات مربوطه را به اطلاع عموم مردم برسانید. لازم به ذکر است تصمیم خواص در زمان خاص مسیر تاریخ را عوض می‌کند.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1021295

وب گردی

وب گردی