سخنگوی سازمان آتش نشانی هشدار داد:

با مزاحمان تلفنی برخورد قضایی می شود

سه‌شنبه 25 تیر 1398 - 23:59
کد مطلب: 1021304
چهارمین روز بعد از حادثه پلاسکو - 1

 سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، از کاهش مزاحمت‌های تلفنی با سازمان متبوعش خبر داد وگفت: با توجه به امکان رصد شماره و آدرس تماس گیرنده از سوی آتش نشانی امکان برخورد حقوقی و قضایی با مزاحمان فراهم شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی ، با اشاره به آمار تماس‌های تلفنی مردم با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، گفت: در حال حاضر روزانه ۴۰۰۰ هزار تماس با این سامانه برقرار می‌شود که در ایام تعطیل سال این آمار کمتر شده، اما در روز‌های منتهی به سال از جمله چهارشنبه سوری به اوج خود می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه در روز‌هایی که وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله طوفان رخ دهد به طور حتم تماس با سامانه ۱۲۵ افزایش می‌یابد، افزود: در سال‌های اخیر خوشبختانه تماس‌های مزاحمتی با این سامانه به حداقل خود رسیده، اما هنوز با حالت ایده ال در این حوزه فاصله زیادی داریم.

در حال حاضر روزانه ۴۰۰۰ هزار تماس با این سامانه برقرار می‌شود که در ایام تعطیل سال این آمار کمتر شده، اما در روز‌های منتهی به سال از جمله چهارشنبه سوری به اوج خود می‌رسد


ملکی با بیان اینکه تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی به دو دسته عملیاتی و غیر عملیاتی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: در گذشته تماس‌های غیرعملیاتی که به خروج نیرو از مرکز جهت امداد رسانی منجر می‌شد از جمله مزاحمت‌های تلفنی بود در حالی که اکنون بسیاری از این نوع تماس‌ها دیگر با هدف مزاحمت نیست.


سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر اینکه بسیاری از تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تکراری بوده، اما جزو مزاحمت‌های تلفنی با این سامانه تلقی نمی‌شود، گفت: منظور از تماس‌های تکراری تماس‌هایی هست که چندین نفر برای اطلاع دادن حادثه‌ای به سامانه مخابره می‌کنند.


ملکی با بیان اینکه برخی از تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی به صورت اشتباهی برقرار می‌شود، افزود: گاهی ممکن است شخصی به اشتباه به جای برقراری ارتباط با اورژانش با آتش نشانی تماس بگیرد که این نوع ارتباطات نیز جزو مزاحمت‌ها تلقی نمی‌شوند.


وی با تاکید بر اینکه تعامل مناسبی میان آتش نشانی با اورژانس و نیروی انتظامی برقرار است، تصریح کرد: در صورتی که تماسی با آتش نشانی برقرار شود این سازمان پس از تایید صحت وقوع حادثه خود به نیروی انتظامی و اورژانس نیز جهت حضور در منطقه اطلاع رسانی می‌کند.


سخنگوی سازمان آتش نشانی همچنین از تماس‌هایی که با هدف مشاوره گرفتن با سازمان آتش نشانی برقرار می‌شود خبر داد و گفت: برخی از تماس‌ها با این هدف برقرار می‌شود که از جمله آن می‌توان به بررسی احتمال ریزش ساختمانی که در مجاورت زمین گودبرداری شده است اشاره کرد که این نوع تماس‌ها نیز جزو مزاحمت‌ها تلقی نمی‌شوند.


ملکی ادامه داد: با توجه به آمار بالای این نوع تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ خط مجزایی برای ارایه مشاوره‌های مختلف به مردم ایجاد شده است.


وی با بیان اینکه مزاحمت‌های تلفنی برای آتش نشانی عواقب بدی دارد، افزود: در صورتی که عملیاتی با این نوع تماس‌ها آغاز شود، اما حادثه‌ای رخ نداده باشد به طور حتم رسیدگی به حوادث واقعی با وقفه انجام شده که در نتیجه آن جان انسان‌ها تهدید خواهد شد.


ملکی همچنین از برقراری بستر لازم برای پیگیری حقوقی و قضایی مزاحمت‌های تلفنی با سازمان آتش نشانی خبر داد و گفت: به طور حتم این نوع مزاحمت‌ها با توجه به مشخص شدن مشخصات کامل تماس گیرنده با برخورد‌های قضایی همراه می‌شود.


سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان گفت: هموطنان باید بدانند که مزاحمت با نیرو‌های امدادی به هیچ وجه درست نبوده و عواقب بدی به همراه خواهد داشت از این رو از این نوع اقدامات حتی به عنوان شوخی نیز بپرهیزند.

میزان

انتهای پیام/

20 / 20

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار