وجود ۸۵۰ دفتر کاریابی مجوزدار در کشور/دفاتر کاریابی خارجی در سایت وزارت کار ثبت شده‌اند

 مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اسامی ۸۵۰ دفترکاریابی مجوزدار در بخش کاریابی‌های پایگاه اطلاع رسانی وزارت کار موجود است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد اکبرنیا، مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دفاتر کاریابی دارای مجوز در سایت وزارت کار در قسمت مربوط به کاریابی‌ها مشخص شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر اسامی ۸۵۰ دفترکاریابی مجوزدار به تفکیک استان‌ها و شهرستان ها، نام مدیر و آدرس و تلفن، در بخش کاریابی‌های پایگاه اطلاع رسانی وزارت کار موجود است.

اکبرنیا ادامه داد: بر اساس قانون تمام افرادی که خواهان دایر کردن مراکز کاریابی و معرفی کارجو به کارفرما هستند حتما باید مجوز‌های لازم را از وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی دریافت کنند.

در حال حاضر اسامی ۸۵۰ دفترکاریابی مجوزدار به تفکیک استان‌ها و شهرستان ها، نام مدیر و آدرس و تلفن، در بخش کاریابی‌های پایگاه اطلاع رسانی وزارت کار موجود است

وی افزود: اسامی آن دسته از دفاتر کاریابی دارای مجوز که برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور فعالیت می‌کنند در سایت موجود است.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مجوزی که وزارت کار برای دفاتر کاریابی صادر کرده است باید در محل ورودی شرکت‎ها و دفاتر کاریابی نصب شود.

اکبرنیا به کارجویان هشدار داد که قبل از پرداخت هرگونه وجهی به موسسات کاریابی حتما اسامی و مشخصات آن‌ها را در سایت وزارت کار استعلام نمایند تا از قانونی بودن فعالیت دفتر موردنظر اطمینان خاطر یابند.

وی درخصوص هزینه‌های پرداختی به موسسات کاریابی گفت: براساس قانون تمام کسانی که به دفاتر کاریابی مراجعه می‌کنند برای مشاوره شغلی اولیه و ثبت نام و ثبت مشخصات در سامانه باید مبلغ ۲۷ هزار تومان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه براساس ویژگی‌ها و توانایی‌های افراد به آن‌ها شغل معرفی می‌شود، افزود: اگر دفتر کاریابی برای شخص متقاضی، شغل پیدا کند، فرد پس از استخدام باید ۵۰ درصد از اولین حقوق خود را به دفتر کاریابی پرداخت کنند که البته با توافق طرفین امکان پرداخت این مبلغ به صورت اقساط هم وجود دارد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1021305

وب گردی

وب گردی