«دلقندی» سرپرست مرکز حراست آموزش و پرورش شد

«جلال دلقندی» به عنوان سرپرست جدید مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طی حکمی از سوی سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، «جلال دلقندی» به عنوان سرپرست مرکز حراست جایگزین «مظفر مظاهری» شد.

حسینی در این مراسم گفت: حراست خوب از سطحی‌نگری، کمیت گرایی و سیاست‌زدگی جلوگیری می‌کند؛ کار حراست‌ها به‌ صورت فعالیت اداری نیست زیرا بنا بر ضرورت خارج از وقت اداری، کارمندان آن باید انجام‌ وظیفه کنند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت می‌تواند در یک محیط آرام و روشن، مؤثرتر باشد و این محیط به مدد حراست میسر است،گفت: حراست چشم بینای سازمان و نظام است و نجیب‌ترین و مخلص‌ترین نیروها در این مراکز خدمت می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: دومین وظیفه حراست صیانت از نیروی انسانی است لذا در آموزش‌ و پرورش صیانت از یک ‌میلیون پرسنل فرهنگی، کار سنگینی است که بر عهده این مرکز قرار دارد.

وی گفت: حراست مانند نورافکنی است که می‌تواند با روشن کردن تاریکی‌ها مانع بسیاری از تصمیم‌های اشتباه شود.

حسینی، ضربه‌گیری سازمانی را چهارمین وظیفه حراست برشمرد و افزود: بسیاری از امواجی که سایر قسمت‌ها را دچار اخلال می‌کند و باعث تصمیم‌گیری‌های نابجا می‌شود می‌تواند به‌وسیله حراست دفع شود.

وی شفافیت را از جمله وظایف دیگر حراست دانست و گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حراست باید سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد و این شعار مقام معظم رهبری را محقق سازد.

حسینی افزود: از خداوند می‌خواهم در چهار ویژگی، بینش، دانش، منش و روش ما را به فرهنگ رضوی نزدیک کند.

در ابتدای این مراسم، جلال دلقندی گفت: سیاست ما در حراست، معلم و دانش‌آموزان تمام ساحتی است بنابراین حراست نیز باید تمام ساحتی باشد و برای معلمان اسوه اخلاق و دانش باشد.

وی افزود: کرامت ذاتی و اکتسابی انسان همچون عدالت و شجاعت باید در دستور کار حراست باشد و باید با معلمین صداقت داشته باشیم.

دلقندی گفت: صیانت از وحدت ملی و انسجام اسلامی از دیگر دستوراتی است که باید حراست در کار خود داشته باشد.

سرپرست حراست وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: حراست نباید جناحی باشد در غیر این صورت حتما نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و نیاز است تا نهایت تلاش را برای همدلی و تعامل بین سیستم داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021308

وب گردی

وب گردی