انعقاد تفاهم‌نامه بین مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان بسیج مستضعفین

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در بخش نخبگانی و دانشگاهی، با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تفاهم‌نامه‌ای در هفته آینده منعقد خواهد کرد. بسیج اساتید، برای پیشبرد این تفاهم‌نامه باید پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید سراسر کشور که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، با بیان اینکه رسالت معلمان بسیار مهم است گفت: تزکیه و تعلیم،‌ از جمله وظایف اساسی معلمان به شمار می‌رود. پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی استادان دانشگاه‌ها و معلمان هستند. در این راستا شهید مطهری می‌فرمایند مهم‌ترین رکن در تمدن‌سازی، معلمان هستند.

وی افزود: اگر به منظومه فکری امام خمینی(ره) مراجعه کنید در‌می‌یابید نقش دانشگاه استادان، دانشجویان و فرهیختگان در پایه‌ریزی دولت و جامعه اسلامی از تمام لایحه‌ها و اقشار جامعه ما مهم‌تر است.

سردار سپهر تصریح کرد: سه سند برای بسیجیان در انقلاب به عنوان منبع به‌شمار می‌رود،‌ با تحلیل محتوای دیدار رهبری با بسیجیان در ۹۵ تا 97، در‌می‌یابیم بیشترین سطح آموزش و تربیت و راهگشای مشکلات کشور بر عهده بسیجیان است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: بسیج اساتید، منظومه فکری امام خمینی(ره) و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند. اگر ۸ میلیون بسیجی پای کار داشته باشیم، دیگه هیچ مشکلی در انقلاب نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت علم بیان کرد: علم یکی از شرایط برقراری ظهور امام زمان است.

سردار سپهر خاطرنشان کرد: رهبری 2 اقدام اساسی تربیت نیروی انسانی و تولید علم سرشار به همراه 2 اصل کارکرد تولید سبک زندگی و رفتار اجتماعی را در منظومه فکری خود تعریف کرده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هر دانشگاه باید پژوهشگاهی برای تولید علم ایجاد شود. در هر حال حاضر بیشتر مشکلات کشور و انقلاب، در کمبود نیروی انسانی یا ضعف در عملکرد نیروی انسانی خلاصه می‌شود. ۶۰۰ اندیشکده در قم وجود دارد؛ اما نسخه‌های شفا تولید نمی‌کنند.

وی ادامه داد: نظام‌سازی اسلامی منجر به غنی شدن نظام جمهوری اسلامی خواهد شد. در حال حاضر بیشتر نظام های موجود در کشور مانند نظام حقوق، غربی است. نظام اداری ما داری فساد و مشکل است و استادان بسیجی باید این مشکلات را حل کنند و برای آن تدبیری بیندیشند.

سردار سپر خاطرنشان کرد: بسیج در بخش نخبگانی و دانشگاهی، با مرکز پژوهشی مجلس شورای اسلامی تفاهم‌نامه‌ای در هفته آینده منعقد خواهد کرد. بسیج اساتید، برای پیشبرد این تفاهم‌نامه باید پیشتاز باشد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در حاضر به نسخه های جدید علمی و مراکز توانمندسازی استادان در کشور نیاز داریم‌. در حال حاضر ۸ میلیون بسیجی کشور و منظومه فکری آن‌ها پشتوانه انقلاب است. باید هسته‌های مقاومت در دنیا تکثیر شود تا تفکر اسلام و بسیج در جهان اسلام تکثیر پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021317

وب گردی

وب گردی