دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه آمریکا‌شناسی پیشگام شود

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت‌های گسترده، استادان مجرب و فضای آموزشی مناسب، می تواند در حوزه آمریکا‌شناسی فعالیت های خوبی داشته باشد.

فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بینالملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چالش‌های حوزه آمریکا‌شناسی در دانشگاه‌های کشور و تربیت کارشناسان خبره در این حوزه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که امروز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با آن مواجه هستند، عدم تربیت کارشناسان خبره و متخصص درخصوص مطالعات بین الملل، به ویژه حوزه آمریکا‌شناسی است.

وی افزود: نپرداختن به این حوزه باعث شده است فضای دانشگاهی، به راحتی از سوی دشمنان و عوامل بیگانه مدیریت شود و آن ها بتوانند افکار عمومی را با سیاست های خود همراه کنند؛ اگر حوزه آمریکا به صورت تخصصی و بنیادین در دانشگاه های کشور بررسی شود، تحلیل سیاست‌های این کشور آسان خواهد شد.

ایزدی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، باید در حوزه مطالعات منطقه‌ای و تربیت کارشناس مسائل آمریکا گام های اساسی بردارد؛ متاسفانه تعداد کارشناسان آمریکا در کشور بسیار کم است و دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تغییرات مدیریتی، بایستی توجه ویژه‌‌ای به این حوزه داشته باشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر به کارشناسان و متخصصان حوزه آمریکا و مطالعات منطقه‌ای نیاز زیادی دارد؛ کشوری مانند ایران نیاز به حداقل 100 کارشناس در حوزه آمریکا‌شناسی دارد. وظیفه تربیت این کارشناسان بر دوش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت های گسترده، استادان مجرب و فضای آموزشی مناسب، می تواند در حوزه آمریکا‌شناسی فعالیت‌های خوبی داشته باشد؛ این ذهنیت در فضای آموزش عالی کشور باید ایجاد شود که کشور به حوزه مطالعات منطقه ای نیاز جدی دارد، چرا که در حال حاضر مشکل و دشمن اصلی کشور ما ایالات متحده آمریکاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021323

وب گردی

وب گردی