خبر خوش برای متقاضیان هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی/ دانش‌آموزان سما به سمت کارآفرینی هدایت می‌شوند

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی گفت: فراخوان‌هایی برای جذب هیئت علمی از سال 88 تا 95 در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد؛ اما بسیاری از این نفرات که در مصاحبه‌های علمی پذیرفته می شدند در هیئت علمی جذب نشدند. این موضوع را ساماندهی کردیم  و از این افراد استعلام‌های گزینشی انجام شد تا آنها هم در مهرماه سال جاری جذب شوند.

بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت معاونت آموزش‌های مهارتی به دست افراد صاحب نظر این حوزه سپرده می شود؛ به همین خاطر بطحایی وارد سازمان سما شد. با حضور بطحایی انتظار می‌رود تا سند بنیادی آموزش و پرورش در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود. با توجه به تحول ساختاری در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این هستیم تا در مدارس سما تغییراتی بنیادینی صورت گیرد و به سمت ارتقای کیفیت حرکت کنیم.

وی افزود: بحث‌های مهارتی باید در مدارس ما تقویت شود و در نظام درسی و سرفصل دروس تغییراتی ایجاد کنیم، مدارس ما باید بیشتر به بحث‌های مهارتی وارد شوند. نمی گوییم که دروس تخصصی‌تر به چارت اضافه می شود بلکه دروسی که مهارت دانش آموزان سما را افزایش دهد در نظام درسی بیشتر خواهد شد.

رنجبر ادامه داد: به دنبال این هستیم که دانش آموزان فقط به دنبال حفظ مطالب نباشند و سیستم طوری باشد که وقتی دانش آموزان فارغ‌التحصیل می‌شوند در زمینه‌هایی، مهارت داشته باشند تا دید وسیعی نسبت به شغل آینده و رشته دانشگاهی خود کسب کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی تصریح کرد: اگر دانشگاه به سمت مهارت‌افزایی برود قطعا این دانش آموزان را به سمت کارآفرینی هدایت می کند.

وی اظهار کرد: در جدید‌ترین اخبار تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات رباتیک افتخار آفرید و 6 مقام کسب کرد؛ همچنین در حوزه ورزش هم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در یونیورسیاد خوش درخشیدند و مدال‌های خوش رنگی به‌دست آوردند.

رنجبر خاطرنشان کرد: فراخوان جذب هیأت علمی سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد و هیئت‌های اجرایی استان ها فعال بودند و مصاحبه های علمی انجام شد. به‌زودی زمان مصاحبه‌های عمومی هم اعلام خواهد شد. تلاش می کنیم این اتفاق به سرعت پیش رود تا در مهر ماه سال جاری نفرات مورد نظر را در هیئت علمی جذب کنیم و حکمشان صادر شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی تاکید کرد: از سال 88 تا 95 فراخوان‌هایی اعلام شده است؛ اما متاسفانه بسیاری از این نفرات که در مصاحبه های علمی پذیرفته شده بودند در هیئت علمی جذب نشدند. این موضوع را ساماندهی کردیم و از این افراد استعلام‌های گزینشی انجام شد تا آنها هم در مهر‌ماه سال جاری جذب شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021341

وب گردی

وب گردی