لزوم راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی با موضوع رونق تولید

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی رونق تولید، تحول در علوم انسانی و تمدن‌سازی از جمله برنامه‌های ما در معاونت پژوهشی سازمان بسیج اساتید است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نورالله قیصری در دومین اجلاس سراسری مسئولان بسیج اساتید سراسر کشور که در سالن همایش ۹ دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که در حال برگزاری است، اظهار کرد: معاونت پژوهشی سازمان بسیج اساتید در حوزه تشکیلات و ساختار، ارتباط، تعامل و شبکه‌سازی، اندیشکده‌ها و گروه‌های مسئله‌محور، نشریات، جشنواره شهید چمران، امور استان‌ها و راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی، برنامه‌هایی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه تشکیلات و ساختار، تشکیل شورای تخصصی معاونت پژوهشی و تشکیل شورای تخصصی تحول در علوم انسانی را در دستور کار داریم.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه ارتباط، تعامل و شبکه‌سازی، کلان‌تر از سطح سازمان مشغول فعالیت هستیم که این امر افق روشنی را به ما نشان می‌دهد. در حوزه درون سازمانی تلاش‌مان بر این است بین اندیشکده‌هایی که موضوعات مشابه دارند، شبکه‌سازی انجام دهیم.

قیصری در مورد اندیشکده‌ها و گروه‌های مسئله‌محور گفت: تشویق و هدایت برای تولید محصول، آمایش و پایدارسازی، راه‌اندازی گروه‌های مسئله‌محور و اندیشکده‌های جدید، آموزش و دانش‌افزایی، توانمندسازی اندیشکده‌ها و شبکه‌سازی تخصصی، از جمله برنامه‌ها و اهداف ما در حوزه اندیشکده‌ها و گروه‌های مسئله‌محور است.

وی افزود: در حوزه نشریات، به‌روزرسانی نشریات، تحول مفهومی و گفتمان‌سازی نوین، تبدیل وضعیت نشریات به رتبه عالی، برنامه‌محور شدن نشریات و بازنگری در اعضای تحریریه و سردبیر، حمایت از انتشار مقالات، کتب، ویژه‌نامه، پایان‌نامه‌های دانشجویی، تغییر سردبیران و تعویض و ترمیم اعضای هیئت‌های تحریریه مطابق با الزامات آیین‌نامه جدید نشریات را در دستور کار داریم.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور درباره جشنواره شهید چمران گفت: تدوین آیین‌نامه، ضوابط و مقررات مربوط به برگزاری از جمله برنامه‌های ما برای جشنواره شهید چمران است.

قیصری ادامه داد: درباره امور استان‌ها، تشکیل شورای معاونان پژوهشی استان‌ها، هدایت، نظارت و بازرسی از امور پژوهشی استان‌ها، امضای تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های همکاری مشترک بین معاونت‌های پژوهشی، برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی معاونان پژوهشی را در دستور کار داریم.

وی در پایان تأکید کرد: راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی رونق تولید، تحول در علوم انسانی و تمدن‌سازی از جمله برنامه‌های ما در معاونت پژوهشی سازمان بسیج اساتید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021346

وب گردی

وب گردی