کانون‌های بسیج برای حل مشکلات استان راهکار عملیاتی ارائه دهند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: کانون‌های بسیج در استان‌ها باید به کمک نهادها، طیف‌ها و جریان‌ها مسائل و مشکلات استان‌ها را شناسایی کرده و برای حل مشکلات راهکار عملیاتی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی مرادزاده در دومین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید سراسر کشور که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه استادان، رقیب انتخاباتی برای برخی آقایان عرصه سیاست نیستند، اظهار کرد: استادان مرجع علمی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها هستند و از پایگاه مردمی خود برای رسیدن به مقاصد سیاسی استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: باید جبهه انقلاب برای مقابله با جریانات خاص در جامعه و دانشگاه شکل بگیرد. مقابله با جریانات ضد فرهنگی، عمق‌بخشی به مفاهیم انقلاب اسلامی و حل مشکلات کشور از اهداف این جبهه است. استادان بسیجی نیز سربازان جبهه انقلاب هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: استادان بسیجی با ارائه طرح، ایده و راهکار ابتکار عمل در دانشگاه‌ها را در دست بگیرند. استادان نباید منتظر باشند مسئولان دانشگاه با آنها ارتباط بگیرند؛ بلکه باید پیشتاز امور جامعه دانشگاهی باشند.

مرادزاده خاطرنشان کرد: کانون‌های بسیج در استان‌ها باید به کمک نهادها، طیف‌ها و جریان‌ها مسائل و مشکلات استان‌ها را شناسایی کرده و برای حل مشکلات راهکار عملیاتی ارائه دهند. در این صورت اعتماد مردم به استادان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه بین اقشار مختلف بسیج، خلأ ارتباطی وجود دارد. جبهه علمی و فرهنگی با هدف هم‌افزایی و رفع این ضعف باید تشکیل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور تأکید کرد: دبیرخانه این جبهه، دریچه ارتباط استادان بسیجی با مردم است. این جبهه برای تحکیم انقلاب اسلامی باید گام‌های اصلی با محوریت بسیج اساتید بردارد.

مرادزاده به برنامه فرهنگی استاد و مساجد اشاره کرد و گفت: استادان بسیجی در استان‌ها باید به سراغ اعضای هیئت امنای مساجد بروند و با همکاری یکدیگر مشکلات را بر طرف کنند. استادان باید محور مساجد باشند.

وی در ادامه گفت: اردوی راهیان نور با حضور استادان حوزه‌های معارف اسلامی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای غنی‌سازی اردوها باید تشکیل شود تا ضمن روایت دوران دفاع مقدس، مسائل معاصر را نیز بیان کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در پایان تصریح کرد: هم‌اکنون جریان‌های مارکسیست، شیعه انگلیسی، بهائیت و غیره در دانشگاه‌های ما فعال است. استادان برای قطع دست این جریانات سیاسی و فرهنگی باید وارد میدان عمل دانشگاه‌ها شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021360

وب گردی

وب گردی