تولید خودروی مدل ۳ تسلا با چسب برق!

تعدادی از کارگران تسلا فاش کرده اندبرای تولید خودروهای مدل ۳ مجبور شده اند در شرایط سخت کار کنند. این فشار سبب شده فرایند ساخت نیز سرسری انجام شود و حتی ترک های قطعات با چسب برق پوشانده شود.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت تسلا با تولید ۷۲ هزار و ۵۳۱ دستگاه خودروی «مدل ۳» در ۳ ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن رکورد تولید خود را شکسته است. اما کارگران این شرکت ادعا می‌کنند فشار برای افزایش تولید خودروی مدل ۳ سبب شده آنها فرایند ساخت را سرسری انجام دهند و در شرایط سخت و غیر ایمن کار کنند.

در همین راستا تعدادی از کارگران تسلا که در یک واحد تولیدی که در چادر برپا شده (واحد GA۴) کار می کرده اند به شبکه خبری سی ان بی سی فاش کرده اند از چسب برق برای ترمیم سریع ترک‌ها در براکت های پلاستیکی استفاده کرده اند. همچنین آنها مجبور شده اند در هوای بسیار گرم یا سرد و محیطی پر از دود کار کنند. آنها حتی تصاویری را نیز در اختیار شبکه خبری مذکور قرار داده بودند.

سخنگوی تسلا نیز به این شبکه خبری اعلام کرده گزارش کارگران گمراه کننده است و روش‌های تولید خودرو در شرکت ما یا محیط کاری را نشان نمی‌دهد. او افزوده است بسیاری از میانبرهایی که این کارگران ادعا می‌کنند تأیید نشده و بسیاری از قطعات استفاده شده در خودروهای مدل ۳ هنگام دریافت از تهیه کننده دارای چسب برق بوده است.

به هر حال به گفته این کارگران، واحد تولیدی GA۴ که در چادر برپا است، اکنون می‌تواند در هر شیفت ۱۲۰ خودرو تولید کند و همچنین روزانه ۳ شیفت دارد. بنابراین این واحد قادر به تولید ۲۱۶۰ مدل ۳ در ۶ روز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021361

وب گردی

وب گردی