کاهش یک‌سومی مرگ و میر مبتلایان به ایدز

سازمان ملل اعلام کرد: تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری ایدز از سال ۲۰۱۰ میلادی حدود یک سوم کاهش داشته‌ است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بنابر اعلام سازمان ملل مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز سال گذشته کاهش داشته و به حدود ۷۷۰ هزار نفر رسیده‌است و نسبت به آمارهای ثبت شده در سال ۲۰۱۰ کاهش ۳۳ درصدی داشته‌ است.

سازمان ملل هشدار داده‌ است با وجود کاهش مرگ و میر در میان مبتلایان به ایدز اقدامات جهانی برای ریشه‌کن ساختن این بیماری به کندی پیش می‌رود زیرا بودجه اختصاص یافته به آن در حال کاهش یافتن است.

برآوردها نشان می‌دهد اکنون حدود ۳۷.۹ میلیون نفر در جهان به بیماری ایدز مبتلا هستند و تعداد ۲۳.۳ میلیون نفر از آنان به درمان ضد رترو ویروسی دسترسی دارند.

در این گزارش با تاکید بر اینکه از اواسط دهه ۱۹۹۰ و افزایش شیوع بیماری ایدز پیشرفت‌های خوبی در این رابطه حاصل شده، آمده‌است تعداد افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند از ۸۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ به ۷۷۰ هزار نفر در سال گذشته کاهش پیدا کرده‌است. این رقم از سال ۲۰۱۰ بیش از یک سوم کاهش داشته‌ است.

درحالیکه مرگ و میرهای ناشی از بیماری ایدز در آفریقا طی این دهه کاهش داشته در کشورهای شرق اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا به ترتیب افزایش پنج و ۹ درصدی داشته است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، طی چندین دهه تحقیقات و بررسی‌ها، درمان قطعی یا واکسنی موثر برای مقابله با ویروس HIV که از اوایل دهه ۱۹۸۰ حدود ۸۰ میلیون نفر به آن آلوده شده و بیش از ۳۵ میلیون کشته برجا گذاشته تولید نشده‌است.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1021367

وب گردی

وب گردی