مسئله‌شناسی در دانشگاه‌ها، مهم‌ترین اولویت معاونت زنان سازمان بسیج اساتید

معاون امور زنان سازمان بسیج اساتید مسئله‌شناسی در دانشگاه‌ها را مهم‌ترین اولویت معاونت زنان سازمان بسیج اساتید دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نیره قوی در دومین اجلاس سراسری مسئولان بسیج اساتید سراسر کشور که در سالن همایش ۹ دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، اظهار کرد: دیدگاه رهبری این است که باید در جامعه ما زمینه‌های رشد در موضوعات مختلف برای زنان فراهم شود و در اصل ۲۱ قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است.

وی افزود: این رشد باید بر مبنای اسلام باشد و عملکرد اصلی معاونت زنان سازمان بسیج اساتید هم معطوف به همین مسئله است. متأسفانه در حوزه زنان، این مسئله که رشد باید در چارچوب اسلامی باشد از جانب برخی، مغفول واقع شده است و برخی حتی با آن عناد دارند.

معاون امور زنان سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: قرار نیست معاونت امور بانوان تنها برای زنان فعالیت کند؛ بلکه موضوعات مربوط به زنان برای همه اساتید در دستور کار ما قرار دارد؛ یعنی حوزه‌های مربوط به خانواده، جوانان، تربیت فرزند و غیره در چارچوب وظایف ما قرار می‌گیرد.

قوی خاطرنشان کرد: در حوزه زنان، آرمان‌های حضرت امام (ره)، دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی، تحت‌الشعاع اندیشه‌های غیر قرار گرفته است.

وی افزود: فلسفه اصلی حضور نزار زکا (جاسوس لبنانی) در ایران، فعالیت حوزه زنان بود؛ چند هفته پیش هم آزاد شد و هیچ کس به این موضوع توجهی نکرد.

معاون امور زنان سازمان بسیج اساتید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح آمریکایی‌ها در خاورمیانه و ایران این است که از طریق زنان و دختران، در مراکز عملی، فرهنگ ایرانی و آرمان‌های انقلاب را تحت‌الشعاع قرار دهند.

قوی تأکید کرد: رهبری گفتند سند ۲۰۳۰ نباید در کشور اجرا شود؛ اما در حال اجراست و به تذکرات رهبری بی‌توجهی می‌شود.

وی در خصوص فعالیت معاونت زنان سازمان بسیج اساتید در حوزه ساختار گفت: در حوزه ساختار، فعالیت‌های مختلفی داشته‌ایم؛ معاونت و شورای راهبردی تشکیل شده و ۳ کارگروه شکل داده‌ایم که در موضوعات مختلف حوزه زنان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کارها باید با معاونت فرهنگی همکاری کنیم. در حوزه رصد اخبار هم در آینده، اخبار حوزه زنان به طریقی در اختیار رسانه و جامعه قرار خواهد گرفت.

معاون امور زنان سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه مسائل زنان، بعد داخلی و ریشه خارجی دارد، گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که در حوزه زنان، باید به شدت از اندیشه‌های غیر و فمنیستی پرهیز کنیم.

قوی در خصوص برنامه‌های معاونت زنان سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: به لحاظ نوع سیستم و ساختار، اولین کار ما این است در دانشگاه‌ها مسئله‌شناسی شود. بر همین اساس تمامی دانشگاه‌ها باید موضوعات مربوط به زنان و استادان متخصص در آن حوزه را شناسایی کنند و شبکه‌سازی انجام دهند.

وی افزود: از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند در برنامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد، بحث عفاف است. البته عفاف محدود به زنان نیست؛ بلکه مربوط به برخی از کنش‌های جامعه است.

معاون امور زنان سازمان بسیج اساتید ادامه داد: بحث عفاف فقط منحصر به زنان نیست؛ بلکه به مردان هم مربوط می‌شود. لازم است شبکه‌ای از استادان را داشته باشیم که مسئله حجاب و عفاف را پیگیری کنند.

قوی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات در حوزه زنان، بحث عدالت جنسیتی است. امروزه در کشور ما عدالت جنسیتی بیان می‌شود؛ اما برابری جنسیتی اراده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021369

وب گردی

وب گردی