رکورد زنی گرمای هوای تهران دیروز و امروز/هوای کره زمین یک درجه گرم‌تر شده است

 مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از رکورد زنی کمینه دمای هوای تهران در طی روز گذشته و امروز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: گرمای هوای در روز گذشته و امروز در تهران رکورد زد.


وی با بیان اینکه کمینه دما در تهران در روز گذشته ۳۳.۶ و امروز ۳۳.۸ بوده است، افزود: این دما در ساعات اولیه صبح تاکنون بی سابقه بوده است.


وظیفه با تاکید بر اینکه بیشینه دما در تهران ۴۳ درجه بوده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تابستان گرمی در پیش باشد البته در کشور‌های دیگر نیز دمای هوا افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه ماه ژوئن میلادی گرم‌ترین ماه سال در همه دنیا بوده است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده دمای کره زمین به علت گاز‌های گلخانه‌ای یک درجه افزایش یافته است.


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه نیمه دوم تیرماه تا نیمه اول مرداد بالاترین دما در کشور حاکم خواهد بود، افزود: در این دوره یک ماهه بیشینه هوا تقریبا ۴۰ و کمینه هوا حدود ۳۰ درجه پیش بینی می‌شود.


وی ادامه داد: در نیمه دوم مرداد دمای هوا رو به خنک‌تر شدن خواهد رفت.


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: در هفته آتی تا روز دوشنبه هوا در بسیاری از مناطق کشور دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه خواهد کرد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1021373

وب گردی

وب گردی