رصد و تحلیل فضای سیاسی دانشگاه‌ها توسط گروه‌های واکنش‌سریع

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور گفت: رصد و تحلیل فضای سیاسی دانشگاه‌ها، شناسایی جریانات سیاسی فعال در دانشگاه‌ها، تشکل‌های دانشجویی تازه تأسیس و غیره، از جمله حوزه‌های کاری «گروه‌های واکنش‌سریع» به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد شفیعی‌فر در دومین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید سراسر کشور که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری‌ست، درباره کارکرد اصلی معاونت تحلیل و بررسی بسیج اساتید اظهار کرد: بررسی و تحلیل مسائل سیاسی و ارائه آن به استادان دانشگاه‌های سراسر کشور از وظایف اصلی این معاونت است.

وی ادامه داد: متأسفانه بیشتر استادان انقلابی و بسیجی دانشگاه‌ها، دید و تحلیل سیاسی ضعیفی دارند. استادان انقلابی برای حل و برطرف‌سازی فقدان نگاه سیاسی خود تلاش کنند تا بتوانند در کلاس‌های درسی پاسخگوی شبهات سیاسی دانشجویان باشند.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: در کانون‌های بسیج استان‌ها، «گروه‌های واکنش سریع» فعالیت می‌کنند.

شفیعی‌فر درباره وظایف «گروه‌های واکنش سریع» در کانون‌های بسیج خاطرنشان کرد: رصد و تحلیل فضای سیاسی دانشگاه‌ها، شناسایی جریانات سیاسی فعال در دانشگاه‌ها، تشکل‌های دانشجویی تازه تأسیس و غیره، حوزه‌های کاری «گروه‌های واکنش سریع» است.

وی به حوزه نشر دانشگاهی اشاره کرد و گفت: شناسایی کتاب‌های تازه انتشار یافته و توزیع کتاب‌های ممنوعه در دانشگاه نیز برای معاونت بررسی و تحلیل، حائز اهمیت است.

این استاد دانشگاه افزود: در حال حاضر شبکه‌ای از استادان فعال در عرصه جنگ و قدرت نرم با ۲۴۰ عضو در حال فعالیت بوده و نقش این شبکه ملی مقابل تهاجمات دشمنان انقلاب بسیار اثرگذار است.

شفیعی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش قدرت تحلیل سیاسی، بولتن راهبردی خبری تحلیلی به صورت هفتگی برای حدود ۵۰۰ استاد بسیجی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021374

وب گردی

وب گردی