ساماندهی بنای تاریخی دانشکده سه‎گوش اهواز

استاندار خوزستان با بیان این‎که درخصوص بنای تاریخی دانشکده سه‎گوش اهواز، بهره‎برداری از آن در اولویت قرار دارد گفت: موضوع تکمیل ساماندهی این بنا در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، غلامرضا شریعتی در دیدار با معاون دانشگاه شهیدچمران اهواز و جمعی از اساتید دانشکده علوم انسانی و ادبیات این دانشگاه در پاسخ به ابراز دغدغهمندی جمعی از اساتید این دانشکده درخصوص وضعیت بنای تاریخی دانشکده سهگوش گفت: آنچه در رابطه به این بنای میراثی اولویت دارد موضوع بهرهبرداری از آن است و بحث مالکیت آن در وهله بعدی قرار دارد.

در این دیدار، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشکده به بیان دغدغهها و خواستههای خود پرداختند که در این میان، مهمترین خواستهای که مطرح شد درخواست توجه بیشتر به بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز بود که استاندار خوزستان در پاسخ عنوان کرد: جا دارد با توجه به ارزش این بنای تاریخی در ابعاد مختلف، دانشگاه شهیدچمران اهواز نیز در رابطه با ساماندهی وضعیت آن اهتمام بیشتری داشته باشد؛ با اینحال به سازمان مدیریت و برنامهریزی استان برای تکمیل ساماندهی دانشکده سهگوش تأکید داشتهام و این موضوع درحال پیگیری و انجام است.

گفتنی است؛ ساختمان سه گوش در سال 1308 به عنوان مقر بانک ملی مرکزی اهواز افتتاح شد؛ در سال 1311 مقر اداره حکومتی ولایت (استانداری) بود و در سال 1321 به مقر ارتش متفقین در خوزستان (در زمان اشغال اهواز در جنگ جهانی دوم) تبدیل شد. این ساختمان در سال 1330 مقر سازمان آمریکایی اصل چهار (Point four) ترومن، ستاد استانداری خوزستان، ستاد فرمانداری اهواز و اداره کل دارایی خوزستان بود.

ساختمان سه گوش در سال 1336 به مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان از بانک ملی ایران خریداری و به دانشکده پزشکی دانشگاه گندی‎شاپور تبدیل شد

ساختمان سه گوش در سال 1336 به مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان از بانک ملی ایران خریداری و به دانشکده پزشکی دانشگاه گندیشاپور تبدیل شد. سه گوش از سال 1345 تا 1350 دانش سرای عالی تربیت دبیر، مرکز علوم پایه دانشگاه جندی‌شاپور، مرکز علمی و سمعی‌ـ‌بصری دانشگاه جندی‌شاپور، دانشکده علوم و سازمان مرکزی این دانشگاه بود. کاربری این ساختمان در سال 1350 به دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی‌ شاپور تبدیل و در سال 1389 تخلیه و به دانشکده ادبیات و علوم انسانی واقع در دانشگاه شهید چمران منتقل شد.

ساختمان «سه‌گوش» اهواز به شماره ۲۴۹۷ در 26 آبان ۱۳۷۸ ثبت ملی شده ‌است و معمار این بنا نیز فردی آلمانی به نام مهندس آندره گدار بوده ‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021397

وب گردی

وب گردی