دومین جشنواره برداشت انگور روستای غزاویه بزرگ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان رفتن به سمت برگزاری رویدادهای مرتبط با ظرفیت‎های گردشگری را یک لزوم عنوان کرد و گفت: از اواخر قرن بیستم، دنیا به سمت گردشگری رویدادها و مناسبت‎ها روی آورده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدحکمت‎اله موسوی در جریان برگزاری دومین جشنواره برداشت انگور شهرستان کارون که در روستای غزاویه بزرگ برگزار شد با بیان این‎که گردشگری، صنعتی است که در کشور و به ویژه استان خوزستان مغفول مانده است افزود: این مغفول‎ماندگی در استان ما علل خاصی از جمله جنگ تحمیلی دارد که موجب شد استان ما در این حوزه شد ما هشت سال عقب اُفتد.

او ادامه داد: البته از قِبَل جنگ تحمیلی گردشگری راهیان نور در استان ایجاد شده است که موجب شده گردشگران بیشماری وارد استان ما شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان معنویت جنگ را به نوبه خود قابل احترام برشمرد و افزود: در حوزه منفعت بردن از این ظرفیت، استان ما جای کار بیشتری دارد که با حمایت مدیریت کلان استان و مجموعه مدیریتی شهرستانهای مختلف و عموم مردم به یاری خدا باید بتوان بیشتر از آن بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‎های شهرستان کارون در حوزه گردشگری گفت: کارون شهرستانی است که در بُعد گردشگری کشاورزی بسیار با اهمیت است. این شهرستان دارای ظرفیت‎هایی همچون انگور، چای ترش و قرمز و نخلستان است که این قابلیت را دارند که در قالب جشنواره به گردشگران معرفی شوند؛ این درحالی است که پرورش اسب نیز در این شهرستان به خوبی انجام می‎شود و میتوان رویداد مرتبطی را نیز در این خصوص برپا کرد.

موسوی با اشاره به این‎که از اواخر قرن بیستم، دنیا به سمت گردشگری رویدادها و مناسبتها روی آورده است تصریح کرد: مسئولان حوزه گردشگری در دنیا سعی می‎کنند تا از قِبَل برگزاری رویدادها، ظرفیتهایی که در مناطق تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده است را معرفی کنند تا توجه عموم مردم به این ظرفیت‎ها جلب شود و از این راه بتوانند گردشگر را وارد منطقه کنند و این آن چیزی است که ما نیز باید به سمت آن برویم.

گفتنی است دومین جشنواره انگور همزمان با زمان برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ از توابع بخش سویسه شهرستان کارون شامگاه جمعه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ برگزار شد. در این آئین که جمعی از مردم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند، برنامه‌هایی همچون بازدید از تاکستان‌های روستا، پخت و عرصه غذاهای سنتی، برگزاری آیین ها و بازی‌های بومی، محلی و همچنین ارایه صنایع دستی شهرستان اجرا شد.

شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوتعبدالله در سال ۹۱ از شهرستان اهواز جدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021400

وب گردی

وب گردی