لزوم پیاده سازی نظام ارزشیابی برای تربیت صحیح دانشجویان علوم پزشکی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران گفت: برای حصول نتیجه لازم و تربیت صحیح دانشجویان، می بایست نظام ارزشیابی و نظام عملکردی در این حوزه پیاده سازی گردد تا به صورت ادواری به بررسی نقاط ضعف و قوت پرداخته شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، صبح امروز در جلسه ای با حضور سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، حجت الاسلام و المسلمین رضا تاج آبادی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری، معاونان، روسای دانشکده ها و بیمارستانها، مسئولان و اعضای شورای فرهنگی در خصوص اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری و فرهنگی به ویژه در حوزه درمانی برگزار شد.

ابطحی در این جلسه با بیان متمایز بودن دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در خصوص این بخشنامه گفت: به دلیل ارائه خدمات درمانی و اجتماعی در بیمارستانها، مراکز درمانی و کلینک دندانپزشکی با حضور بیماران و همراهانشان، اجرای بخشنامه و رعایت مسائل فرهنگی از اهمیت خاصی برخودار است.

وی در بخشی از سخنان خود بر یکپارچگی، هم صدایی و توجه تک تک مسئولان در حوزهای تحت سرپرستی خود تاکید کرد و از کلیه معاونان، روسای دانشکده ها و بیمارستانها خواست تا مسئولیت اجرای صحیح این بخشنامه را به طور کامل با نظارت معاونت فرهنگی دانشجویی به عهده بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با توجه اقدامات فرهنگی که تا کنون انجام شده است، برای حصول نتیجه لازم و تربیت صحیح دانشجویان، می بایست نظام ارزشیابی و نظام عملکردی در این حوزه پیاده سازی گردد تا به صورت ادواری به بررسی نقاط ضعف و قوت پرداخته شود.

ابطحی تصریح کرد: به منظور درک اهمیت این مسئله نزد کلیه همکاران، جلسات کارگروه به صورت ادواری در دانشکده ها و بیمارستان ها برنامه ریزی و برگزار گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان، سرمایه خانواده ها و کشوراند و بصورت امانت در اختیار ما هستند، وظیفه تک تک ماست که در حفظ و تربیت علمی و اسلامی این عزیزان کوشا باشیم تا در آینده افرادی شایسته و متبحر در حل مسائل و مشکلات به جامعه بازگردانیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین تاج آبادی با بیان حدیثی از پیامبراکرم (ص) در خصوص زینت مومنان به صبر، عقل، حجاب و علم از کلیه حاضران خواست به صورت یک صدا در اجرای بخشنامه همگام شوند و در هر جایگاهی امر به معروف و نهی از منکر را سر لوحه امور قرار دهند.

میر مسعود فاطمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر توجه اسلام به باطن و ظاهر گفت: یکی از دستاوردهای بسیار زیبای اسلام توجه به باطن و پیرایش باطن به عنوان رکن و مقدمه اصلاح ظاهر مورد نظر می باشد و در اسلام بر پیراستگی و آراستگی به صورت توام تاکید شده است.

فاطمی در ادامه افزود: از ابعاد نهادین و درونی آراستگی غافل نشویم و با برگزاری جلسات جداگانه با اساتید و دانشجویان با حفظ کرامت، دست نیاز و کمک طلبیدن به سوی اساتید دراز می کنیم تا با برخورد کرامت آمیز و احساس مسولیت در ارتباط با آموزش و پرورش دانشگاهیان اقدام کنیم.

وی در پایان بر یکپارچگی و هماهنگی مسئولان در اصلاح بعد ظاهر مجددا تاکید کرد و از همکاران خواست تا با رعایت و احساس مسئولیت نسبت به اجرای بخشنامه همکاری کنند.

سیدحمید جمال الدینی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز در ادامه از اقداماتی نظیر جداسازی محیط کاری کارکنان و اساتید، تعبیه مکان تعویض روپوش دانشجویان هنگام ورود به آزمایشگاه ها، رسیدگی به وضعیت حجاب و عفاف در برگزاری جلسات دفاع و کتابخانه، برگزاری جلسات متعدد اخلاق حرفه ای و ... پیرامون اجرای بخشنامه آراستگی در یکسال گذشته نام برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که کلیه حوزه ها در پایان هر ماه نسبت به برگزاری جلسات با مدیران گروه و مسولان اهتمام ورزند.

در ادامه این جلسه مشکلات، دغدغه ها، نظرات و پیشنهادات خود را در اجرای بهتر بخشنامه بیان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021408

وب گردی

وب گردی