سفره ۱۰ هزار نفری مردم تهران در میدان امام حسین (ع) به مناسبت عید غدیر

دبیر ستاد مردمی طرح اطعام مائده غدیر با اشاره به اینکه بناست در روز عید غدیر ۱۰ هزار پرس غذا در میدان امام حسین(ع) طبخ شود، اشاره‌ای به روایات مطرح شده پیرامون اجر و ثواب اطعام و نذری دادن در این عید بزرگ مسلمانان پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حسین حائری دبیر ستاد مردمی طرح اطعام مائده غدیر با بیان اینکه مائده غدیر عنوان برنامه‌ای است که در روز عید سعید غدیرخم در عرصه میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود، گفت: عید سعید غدیر طبق روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، عید الله الاکبر به معنای بزرگترین عید خداوند متعال است. عیدی که با تمام همت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، هنوز آن‌چنان که شایسته این واقعه مهم تاریخی است، بدان توجه نشده است. در همین راستا تلاشی صورت گرفت تا حول محور این روز بزرگ برنامه‌ای در سطح شهر تهران برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن، پوشیدن لباس نو، دیدار با سادات و ... از جمله فعالیت‌های سفارش شده در این روز است تصریح کرد: در میان روایات تأکید بسیار ویژه‌ای بر روی مسئله اطعام شده است.

ثواب و پاداش اطعام و نذری دادن در روز عید غدیر خم

حائری تصریح کرد: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که اطعام یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر، صدیق، یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح را دارد. از سوی دیگر برنامه اطعام از برنامه‌هایی است که در ایجاد یک شور، نشاط عمومی و اجتماعی بسیار اثرگذار است و تجربه اطعام عمومی در ایام ماه‌محرم گواهی بر اثرگذاری بالای اجتماعی آن است لذا تلاش داریم تا در کنار برنامه‌های جانبی متعدد محوریت طرح را روی مسئله اطعام قرار دهیم و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما تبدیل شدن سنت‌حسنه اطعام عید غدیر به امری فراگیر است تا ان‌شاءالله در سال‌های آتی شاهد این باشیم که در کوچه پس کوچه‌های شهر تکیه‌های توزیع غذا به این مناسبت برپا شود.

طبخ ۱۰ هزار پرس غذا در عرصه میدان امام حسین (ع)

دبیر ستاد مردمی طرح اطعام مائده غدیر با بیان اینکه بنا داریم تا ۱۰ هزار پرس غذا در عرصه میدان امام حسین (ع) پخت کنیم که به توفیق الهی تاکنون تمامی مواد اولیه مورد نیاز برای پخت و همچنین تجهیزات لازم تهیه و آماده شده است. پخت این تعداد غذا حداقل نیاز به ۵۰ دیگ و اجاق دارد که مساحتی نزدیک به ۵۰۰ متر مربع از میدان به این امر اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به علت انتخاب میدان امام حسین (ع) به عنوان محل برگزاری مراسم گفت: میدان آئینی امام حسین (ع) سال‌هاست به عنوان قلب فرهنگی شهر تهران شناخته شده است و همواره برنامه‌هایی که در این میدان بزرگ برگزار می شود، با استقبال عمومی مردم و رسانه‌ها مواجه می‌شود لذا تلاش کردیم تا در تعاملی با سازمان فرهنگی هنری منطقه ۱۲ شهر تهران، مراسم را در این میدان برگزار کنیم.

برنامه‌های جشن عید غدیر در میدان امام حسین(ع)

حائری با اشاره به برنامه‌های جانبی مراسم مائده غدیر تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم سخنرانی خواهند پرداخت و برنامه‌های جانبی دیگر همچون اجرای تواشیح و تئاتر نیز اجرا خواهد شد که بناست به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پوشش داده شود.

دبیر ستاد مردمی طرح اطعام مائده غدیر گفت: در جنب این مراسم نیز غرفه‌های فرهنگی جهت ارائه محتوا به حاضرین در مراسم فعال خواهند بود. همچنین توزیع هدایا به کودکان و توزیع گل میان حاضرین در مراسم نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح بزرگ، می‌توانند با عضویت در درگاه‌های شبکه های اجتماعی این ستاد به آدرس maedeghadir@ ما را همراهی کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1021416

وب گردی

وب گردی