متأسفانه بسته کاملی برای مقابله با تحریم‌ها فراهم نشده است

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) قم گفت: هنوز بسته کاملی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها چه از سوی دولت و چه از طرف دانشگاه برای مقابله با تحریم‌ها فراهم نکرده‌ایم.

ابراهیم عبدی‌پور فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مأموریت دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در کمک به دولت برای مقابله با تحریم‌ها اظهار کرد: در مورد نقش دانشگاه، دانشگاهیان و صاحبان فکر و اندیشه در حل معضلات صنعت، اجتماع و اقتصاد کشور نباید تردیدی وجود داشته باشد و تصور می‌کنم همه ضرورت این امر را درک کرده‌اند.

وی ادامه داد: دولت از یک سال پیش همکاری با دانشگاه را بیشتر عملیاتی کرده و از همفکری و همراهی دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور مخصوصاً معضلاتی که به واسطه تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا ایجاد شده، بهره گرفته است.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) قم با اشاره به ساز و کار و راهکارهای مقابله با تحریم‌ها تصریح کرد: فکر می‌کنم هنوز بسته کاملی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها چه از سوی دولت و چه از طرف دانشگاه فراهم نکرده‌ایم. نشست‌های هم‌اندیشی دولت و دانشگاه نیز تنها در حد طرح مسئله، دعوت به همکاری و ایجاد انگیزه مؤثر است.

عبدی‌پور فرد خاطرنشان کرد: چنین نشست‌هایی حکم فراخوان برای دعوت مسئولان دانشگاه، استادان و صاحب اندیشه را دارد تا قدم پیش بگذارند و در حل مسائل کشور، مشارکت بیشتری انجام دهند و اهتمام جدی‌تری بورزند.

وی افزود: ابتدا باید به عنوان یک فعالیت پژوهشی و با اندیشه‌ورزی کافی، صاحب‌نظران را جمع کنیم تا ساز و کار و روش‌های استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و پتانسیل اعضای هیئت علمی را مشخص کنند. باید کانال‌های ارتباطی را شناسایی کنیم تا ظرفیت عظیم موجود از حالت بالقوه به بالفعل دربیاید و به صورت بهینه مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما فکر می‌کنم در این زمینه، در ابتدای راه قرار داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021451

وب گردی

وب گردی