لزوم بازنگری در شیوه‌نامه نظارت بر نشریات دانشجویی وزرات علوم/ مراکز دانشگاه پیام‌نور فاقد کمیته ناظر

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم گفت: طبق شیوه‌نامه نظارت برنشریات دانشجویی وزارت علوم، برخی دانشگاه‌ها مانند پیام‌نور و فرهنگیان حق داشتن کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی را ندارند.

میلاد مفاخری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه براساس شیوه‌نامه نظارت بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید در هر دانشگاه نیز یک شورای نظارت وجود داشته باشد، گفت: معاون فرهنگی، استاد، مدیر مسئولان نشریات دانشجویی و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه در این شورای 7 نفره عضو هستند.

وی ادامه داد: در شیوه‌نامه نظارت بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، تبصره‌ای برای وجود شورای ناظر در مراکز و واحدهای برخی از دانشگاه‌هامانند پیام نور و فرهنگیان وجود ندارد. این دانشگاه‌ها تقریباً در تمامی استان‌ها یک مرکز فعال دارند؛ اما هیچ کدام از مراکز شواری ناظر بر نشریات ندارد.

مفاخری اضافه کرد: به دلیل اینکه شورای ناظر بر نشریات دانشجویی مرجع رسیدگی به تمامی تخلفات، شکایات، مجوزها و غیره است، نبودنش در مراکز دانشگاهی باعث ایجاد هرج و مرج در حوزه نشریات دانشجویی و سرگردانی مدیر مسئولان نشریات می‌شود.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم ابراز کرد: دانشگاه پیام نور با وجود 514 مرکز دانشگاهی در سراسر کشور تنها یک کمیته ناظر بر نشریات در سازمان مرکزی واقع در تهران دارد. دانشگاه فرهنگیان نیز تنها یک کمیته ناظر بر نشریات در پردیس مرکزی خود دارد که امسال انتخابات کمیته ناظر بر نشریات این دانشگاه نیز توسط وزرات علوم ابطال شده است.

وی با بیان اینکه زمان بازنگری شیوه‌نامه نظارت بر نشریات دانشجویی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری فرا رسیده است، گفت: شیوه‌نامه مذکور توسط کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وضع و تصویب شده است. با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده برای مدیران مسئول نشریات دانشجویی مراکز دانشگاهی بازنگری و اضافه کردن بندهای جدید به این شیوه‌نامه ضروری است.

مفاخری عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برابر بازنگری این شیوه‌نامه و ایجاد کمیته ناظر برنشریات دانشجویی در مراکز دانشگاهی استدلال می‌آورد که اگر در هر مرکز دانشگاهی یک کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وجود داشته باشد طبق قانون یک حق رأی در انتخابات نیز دارد که مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال دانشگاه پیام‌نور 514 حق ر‌أی در انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم را خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021455

وب گردی

وب گردی