دولت باید دست از تصدی گری بردارد/ دره عمیق دیجیتال بین فهم جوانان و مدیران سنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت باید دست از تصدی گری بردارد، گفت: دره عمیق شکاف دیجیتال بین فهم جوانان و مدیران سنتی,وجود دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ایران هوشمند که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به روزی در نیمه مرداد سال ۹۶ که برای حضور در وزارت ارتباطات به دفتر رئیس جمهور فراخوانده شده بود، گفت: مهمترین دغدغه ای که رئیس جمهور در این جلسه مطرح کردند بحث اشتغال و برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سال بود.

وی به جلسات متعددی که با شکست خوردگان و فعالان این حوزه برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در این جلسات مشکلات آنها بررسی و با مطالعات بین المللی که در این زمینه انجام شد، با توجه به تحول و اقتصاد دیجیتال که در دنیا در حال رشد است، اقتصاد دیجیتال را فرصت ارزشمندی می دانیم برای اینکه برنامه رئیس جمهور در این حوزه را محقق کنیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: دولت ها در عرضه اقتصاد دیجیتال از رگولاتور به توانمندساز تبدیل می شوند و ما در دولت باید ۲ کار انجام دهیم که یکی کم کردن تصدی گری و دوم هم توانمند سازی بخش خصوصی است.

وی با اشاره به مفهوم شکاف دیجیتالی و تصوری که در این زمینه بین تفاوت مناطق شهری و مناطق کمتر برخوردار وجود دارد، افزود: برای رفع این شکاف قرار شد برای توسعه خدمات در مناطق کمتر برخورددار اقداماتی انجام شود، ولی بعد متوجه شدیم این شکاف دیجیتال نیست بلکه یک دره عمیق شکاف دیجیتالی بین فهم جوانان این جلسه و مدیران سنتی که به کارهای خود چسبیده اند و تکان هم نمی خورند، وجود دارد.

وی به تهیه و تدوین طرح نوآفرین برای موانع موجود در وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: در نتیجه آیین نامه نوآفرین بعد از 2 سال پیگیری با 6 امضا به دولت رفت و بعد از 9 ماه تحمل سختی ها به تصویب رسید و این آیین نامه می تواند به بزرگ شدن استارت آپ ها کمک کند و موانع آنها را برطرف می کند و فضای مناسبی برای جنب و جوش کسب و کارهای نوپا به وجود می آورد.

آذری جهرمی تاکید کرد: آئین نامه نوآفرین موانع مالیات، سرمایه گذاری، بیمه و مجوز شرکت هایی که از صفر تا 500 میلیون ریال درآمد در سال دارند را برطرف می کند و آنها را مورد حمایت قرار می دهد.

وی خطاب به مهمانان داخلی و خارجی حاضر در این همایش اعلام کرد: اگر می خواهید بدانید در کشور چه اتفاقی در این حوزه افتاده، می توانید از فردا ساعت 10 صبح به نمایشگاه الکامپ مراجعه کنید و از دستاوردهای این حوزه مطلع شوید و من به تمام اتفاقات افتاده در این حوزه افتخار می کنم.

وزیر ارتباطات، با اشاره به اینکه همه این محدودیت ها برای ما فرصت است، گفت: می توانیم این فرصت را تبدیل به آینده روشن کنیم که آینده روشن از دید ما ایران هوشمند است که فرصت های بسیاری را پیش روی ما قرار می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021461

وب گردی

وب گردی