شماره جدید نشریه هم‌شاگردی؛ بهشتی٬ شهید تشکیلات/تشکل‌های دانشجویی و گام دوم انقلاب

انقلاب فرهنگی از اولویت‌های انقلاب اسلامی، عملکرد ضعیف دولت در عبور از تحریم ها و جاده دوم خرداد از عناوین مهم بیست‌و‌دومین شماره نشریه سراسری هم شاگردی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بیست و دومین شماره نشریه سراسری هم‌شاگردی متعلق به اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان منتشر شد.

شهید تشکیلات

محمد امین مهدی‌پور دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سرمقاله این نشریه دانشجویی درباره شخصیت شهید بهشتی نوشت: این سنت الهی است که هرگاه روح آدمی از مرزهای مادیات فراتر رود، دچار آزمون‌های بزرگ الهی می‌شود، پس از پیروزی انقلاب آزمون بزرگ زندگی دکتر بهشتی هم فرا رسید و دستان دشمن آنچنان علیه ایشان فعال شدند تا شاید بتوانند با هجمه‌هایشان دکتر بهشتی را از مردم انقلابی جدا کنند، در نهایت هم که نقشه ضد انقلاب نقش بر آب شد، تصمیم گرفتند تا این سنگ آسیاب گران را از حرکت وا دارند. در واقع مقصود از حادثه هفتم تیر این بود که نظام اسلامی را فلج کنند و هدف اصلی این ترور یک نخبه انقلابی به نام دکتر بهشتی بود، به راستی که بعد از شهادت ایشان، ایران پر از بهشتی نبود و به راستی که این انقلاب نه بر روی کاکل زری آقایان بلکه در دل‌های اُمت بیدار بنا شده بود.

تشکل‌های دانشجویی و گام دوم انقلاب؛ بایدها و نبایدها

محمد محرمی دانشجوی دانشگاه زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در یادداشتی نوشت: نکته جالبی که در بیانیه گام دوم می‌توان مشاهده نمود این است که مقام معظم رهبری شاه کلید همه مسائل را «امید و نگاه خوشبینانه می‌دانند» ؛ امیدی که کاذب نیست و محرک است و مهمترین ویژگی جوانان نیز امید به آینده است.

پس باید در هر فعالیتی و در هر زمینه‌ای ضمن دیدن پر لیوان، امیدوارانه در جهت پر کردن نیمه دیگر گام برداشت! دانشجو و جنبش دانشجویی به عنوان موذن جامعه باید بیدار باشد، یعنی: تشکلهای ما باید به سمتی بروند که نیازهای جامعه را تشخیص دهند و با مطالعه و پژوهش‌ها جامعه دانشجویی را به سمت نیازهای اساسی جامعه سوق دهند.

برای دریافت فایل کامل نشریه اینجا کلیلک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021479

وب گردی

وب گردی