انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری برای تحقق نهضت ساخت داخل

تفاهم نامه چهارجانبه همکاری برای تحقق نهضت ساخت داخل در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تفاهم نامه چهارجانبه همکاری برای تحقق نهضت ساخت داخل در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت امضاء شد.

این تفاهم‌نامه امروز (پنجشنبه) به امضای منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.

این تفاهم نامه در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و به منظور تسهیل و پشتیبانی ملی و فرابخشی از ساخت داخل و رونق تولید، داخلی سازی مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین آلات، نرم افزارها، فناوری و سیستم‌های مورد نیاز صنایع و همچنین فهرست پویا و به روز نیازمندی‌های صنایع از یک سو و استفاده از توانمندی و ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان و صندوق حمایت از علم و فناوری از سوی دیگر، با هدف تسهیل پیوند تقاضا و عرضه فناوری و نوآوری منعقد شد.

گفتنی است موضوع این تفاهم‌نامه، ایجاد ساز وکار همکاری، مشارکت، هم افزایی و هماهنگی اثربخش بازیگران محوری زیست بوم فناوری و نوآوری به منظور رفع نیازهای صنعت و حمایت از ساخت داخل و رونق تولید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021482

وب گردی

وب گردی