مشارکت واحد شاهرود در برگزاری دوره‌های سازمان برنامه‌و‌بودجه استان سمنان

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از توافق با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در راستای برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی مدیران استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از توافق با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در راستای برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی مدیران استان سمنان خبر داد و افزود یک دوره آموزشی در راستای توانمند سازی مدیران استانی هنگام وقوع حوادث طبیعی برگزار شد.

مجتبی واحدی از استقبال مرکز آموزش استانداری سمنان در خصوص برگزاری سایر دوره های آموزشی سازمان برنامه و بودجه توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خبر داد و گفت: مقرر گردیده است که لیست 22 دوره آموزشی سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه ارسال شود تا با بررسی دوره ها در خصوص برگزاری دوره ها توسط اساتید خودمان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا اولین دوره آموزشی در راستای توانمند سازی مدیران استانی هنگام وقوع حوادث طبیعی با عنوان "دوره آموزشی مدیریت بحران" امروز پنجشنبه ٢٧ تیر ماه ٩٨ برای آموزش مدیران سازمانهای مختلف استان سمنان در سازمان برنامه و بودجه استان سمنان توسط عباس کنگی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با ذکر این مطلب که این دوره به درخواست سازمان برنامه و بودجه استان سمنان و در محل تالار فجر این سازمان برگزار شد تصریح کرد: طی توافق صورت گرفته توسط معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با آموزش استانداری سمنان، دوره آموزشی مدیریت بحران با شرکت مدیران سازمان های مختلف استان در تاریخ پنجشنبه ٢٧ تیر ماه ٩٨ توسط کنگی عضو هیات علمی واحد شاهرود برگزار شد.

مجتبی واحدی در توضیح علت برگزاری این کارگاه گفت: پس از حوادث ناگوار سیل در ابتدای سال 98 بر آن شدیم که از پتانسیل واحد و توانمندی اعضای هیات علمی دانشگاه جهت کمک به مدیریت بحران کشور استفاده کنیم و در همین راستا جلساتی با مدیریت بحران و مرکز آموزش استانداری برگزار شد که با استقبال استانداری سمنان مواجه شد.

وی با بیان اینکه رویکرد این کارگاه آموزشی استفاده از فناوریهای نوین در مدیریت بحرانهای طبیعی بود تصریح کرد: در کارگاه برگزار شده راهکارهای عملیاتی جهت کاهش خسارات و تلفات رویدادهای طبیعی (زلزله، سیل، فرونشست زمین و ...) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. محورهای اصلی کارگاه هم مبتنی بر مدیریت بحران های طبیعی(پیش از رخداد، هم زمان با رخداد و پس از رخداد بحران) متمرکز بود. در این راستا نرم افزار مدیریت مخاطرات طبیعی و اپلیکیشن گزارشگر بحران معرفی و بصورت عملیاتی مورد آموزش قرار گرفت و در پایان کارگاه تجربیات سیل فروردین ماه در استان گلستان و استان خوزستان مورد بحث قرار گرفت.

معاون علمی واحد شاهرود در بیان توانایی‌های علمی و تجربیات مدرس این دوره گفت: عباس کنگی دانشیار گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و طراح سامانه تخمین سریع خسارات زلزله است که این سیستم تا کنون در برخی از سازمان های دولتی بصورت عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته است. وی همچنین فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی زیادی در خصوص پیش بینی و مقابله با بلایای طبیعی از جمله "طراحی سامانه مدیریت بحران و ارزیابی خسارت زلزله" را در کارنامه خود دارد و علاوه بر اینها مدیر مسؤول مجله رسوب و سنگ رسوبی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021496

وب گردی

وب گردی