دلیل جالب جف بزوس برای سرمایه گذاری در فضا

جف بزوس موسس آمازون اظهارات قابل توجهی در موردسرمایه گذاری خود در امور فضایی کرده که جالب توجه است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جف بزوس ، موسس آمازون، که با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت،تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان شد ، اظهارات قابل توجهی در مورد سرمایه گذاری های خود در امور فضایی کرده است. جف بزوس که چندی است اسمش با سرمایه گذاری های سنگینی که در شرکت «Blue Origin» که خود موسس آن است کرده خبر ساز شده، دلیل صرف هزینه های سنگین در امور فضایی را با این سخنان اعلام کرد:« برای نجات دنیا و بشریت مجبور هستیم که به فضا برویم سرنوشت نسل آینده به این اقدام ما بستگی دارد.»

جف بزوس با بیان نظرات خود درباره مشکلات پیش روی بشریت، اعلام کرد، جهان یک سیاره کوچک است و جمعیت انسانی به سرعت در حال افزایش است و افزود: «آب و هوا در حال تغییر است، محیط زیست آلوده شده است، ما جهان را ویران می کنیم.»

بزوس بر این باور است که انسان با مهاجرت به فضا می تواند مشکلات آینده را حل کند و به نظر او میکروپرسسورها می توانند هزینه ساخت فضاپیماها که در حال حاضر هزینه بالایی برای ساخت آنها صرف می شود، را کم کنند. همچنین کارخانه هایی که باعث تولید آلودگی می شوند را می توان به فضا انتقال داد و به این ترتیب جهان را از آلودگی نجات داد.

بزوس گفت که در آینده انسان این شانس را دارد که بین زندگی در فضا و زمین یکی را انتخاب کند و به اینکه زندگی خوبی در فضا خواهیم داشت باور دارد، همچنین به اینکه این در امر در کوتاه مدت امکان پذیر نیست اشاره کرد.

هدف بزوس از صرف هزینه در امور فضایی سرمایه گذاری برای آینده است و به نظر او تغییر بزرگی در یک سال آینده رخ خواهد داد. او گفت :« به اینکه به کلیه اهدافمان در فضا دست پیدا خواهیم کرد، باور دارم.»

بزوس «Blue Origin» را در سال 2000 تاسیس کرد این بازرگان مشهور به منظور تأمین مالی این شرکت، سالیانه یک میلیارد دلار سهام Amazon را به فروش می رساند و این منابع را به «Blue Origin» اختصاص می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021514

وب گردی

وب گردی