ظرفیت هیأت علمی باید باعث رشد بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی شود

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ظرفیت اصلی دانشگاه را باید بازمهندسی کرد و ظرفیت عظیم هیات علمی باید موجب رشد بیش از پیش دانشگاه شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد علمایی در جلسه پایش دانشگاه آزاد اسلامی استان آدربایحان غربی اظهار کرد: یک سازمان پویا و رو به جلو سازمانی است که همواره در جایی که قرار گرفته خود را ارزیابی کند و استراتژی‌های خود را نسبت به مجموعه اطراف و رقبای خود به‌روز کرده و به تعالی اهداف خود بیندیشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در یک مقطعی به‌وجود آمد که خیران آن را با هدف و نیت خیر راه‌اندازی کردند، خاطرنشان کرد: این دانشگاه یک فرآیند صعودی از لحاظ درآمدی داشت و با کمک‌های دولت و مردم به جایی رسید که اکنون یکی از ثروتمندترین موسسات کشور محسوب می‌شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از یک طرف طبیعتا هر استان به تبع فعالیتی که دارد، مکان و امکانات پیشرفته و تخصصی خود را دارد و از طرفی اتفاقاتی که در کشور در بحث نرخ رشد جمعیت جوان رخ داد، استراتژی نوشته شده را تحت الشعاع قرار داد و ساده‌ترین راه این است که واحدهای زیانده که نمی‌توانند خود را اداره کنند، از سیستم جدا کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت اصلی را باید بازمهندسی کرده و ظرفیت عظیم هیئت علمی باید موجب رشد بیش از پیش دانشگاه شود و تغییر ساختار در سازمان مرکزی نیز برای این هدف بود.

علمایی یادآور شد: معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ ساختاری شاید با معاونت آموزش شباهت دارد؛ اما به هیچ وجه اینگونه نبوده و در این معاونت، اداره کل آموزشی، پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزشی را ایجاد کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه این استان دارای ۹ واحد و پنج مرکز آموزشی و چهار آموزشکده سما است، گفت: در مجموع ۷۱ واحد آموزش عالی در سطح استان داریم که دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵ درصد از این میزان را به خود اختصاص داده است.

محمود پوریوسف ادامه داد: تعداد دانشجویان واحدها و مراکز سما بیش از ۳۰ هزار نفر بوده که ۲۷ هزار نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشجویان موسسات آموزش عالی استان بیش از ۱۰۸ هزار نفر بوده که در دانشگاه آزاد اسلامی در واقع ۲۸ درصد کل دانشجویان را به خود اختصاص داده است.

رئیس واحد ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن زمان ثبت نام، ضروری است با موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌هایی که در تبلیغات خود عنوان نصف شهریه دانشگاه آزاد را بیان می‌کنند برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021540

وب گردی

وب گردی