راه‌اندازی محیطی مبتنی بر وب امن

محققان دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو با همکاری «Star Lab» محیطی مبتنی بر وب را برای کاربران آمازون ارائه داده و امنیت آن‌ها را در چنین شرایطی تضمین کرده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو (UTSA) محیط کامپیوتری امن و رایگانی را برای کاربران سرویس مبتنی بر وب آمازون (AWS) راه‌اندازی کرده است.

این فناوری که گالاهاد (افسانه شاه آرتور عنوان یکی از شوالیه‌های میزگرد را دارد) نام گرفته است از تکنولوژی‌های «uses role-based isolation, real-time sensors ،maneuverability techniques» برای محافظت از برنامه‌های در حال اجرای کاربران در AWS استفاده می‌کند.

گالاهاد توسط «Star Lab Corp» به عنوان بخشی از پروژه ایجاد یک محیط دائمی مبتنی بر «ابر» برای برنامه‌های کاربردی دولتی طراحی شده است. در این سیستم برنامه‌های کاربردی و توابع مانند: «خواننده ایمیل، پاسخ‌دهنده، پژوهشگر وب، متخصص پایگاه داده» براساس قوانین کاربر با جداولی جداسازی می‌شوند.

Star Lab که وظیفه پشتیبانی از پروژه‌های بحرانی، زیرساخت‌ها و تجهیزات را در جهان برعهده دارد به تازگی تکنولوژی گالاهاد را به UTSA انتقال داد تا برای توسعه، تحقیق بیشتر و ترویج پذیرش آن از سوی جامعه تحقیقاتی سایبری تلاش کند.

گالاهاد از سرور اختصاصی استفاده نمی‌کند در عوض با استفاده از تکنولوژی‌هایی که مطرح شد سعی دارد مهاجمان را برای رسیدن به اهداف خود دچار مشکل کرده و آن‌ها را مجبور به صرف منابع بیشتری کند.

سرویس‌های مبتنی بر وب آمازون (AWS)، سرویس‌های ابری هستند که برای ایجاد و راه‌اندازی هر نوع نرم‌افزاری در محیط ابری خدماتی ارائه می‌کنند. این مقاله دامنه‌های طبقه‌بندی شده این سرویس‌ها را معرفی کرده و به بررسی این سرویس‌ها می‌پردازد. همچنین در این مطلب، نحوه ساخت اپلیکیشن با استفاده از AWS و نحوه ثبت‌نام در وب‌سایت آن به مخاطب آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021626

وب گردی

وب گردی