نقش موثر مدارس سما در موفقیت دانش آموزان

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری‌‌‌های دانش آموزی 2019 مالزی گفت: از اول دبستان در مدارس سما تحصیل کردم و اگر بار دیگر زمان به عقب بازگردد، بازهم برای تحصیل مدارس سما را انتخاب می‌کنم.

آرین میرزایی دانش آموز دبیرستان سما ۱ مشهد و دارنده مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری‌‌‌های دانش آموزی 2019 مالزی در بخش فیزیک، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند برگزاری این مسابقات اظهار کرد: روند انتخابی مسابقات به این گونه است که ابتدا شرکت کنندگان باید در مسابقات «PYPT» که از تمامی نقاط کشور در آن شرکت می‌کنند، رتبه لازم را کسب کنند.

وی افزود: در مسابقات «PYPT»، شرکت کنندگان با 17 مسئله فیزیکی مواجه می شوند که برای آن ها هیچ جوابی وجود ندارد؛ این سوالات از سوی دانشگاه های خارجی به تمامی دانشگاه های دنیا ارسال می شود و باید با تشکیل تیم های تخصصی، پاسخ این مسائل و سوالات را پیدا کرد. من توانستم به همراه 3 نفر دیگر به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در این مسابقات شرکت کنم و نمره لازم را به‌دست آورم.

میرزایی ادامه داد: در این مسابقات جزو 10 نفر اول بودم؛ به همین دلیل، برای شرکت در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری دانش آموزی مالزی انتخاب شدم. به منظور کسب آمادگی لازم برای شرکت در این مسابقات، در کارگاه‌های جهانی و آموزشی شرکت کردم.

این دانش آموز با بیان این که مسابقات اختراعات و نوآوری‌های دانش آموزی مالزی در دو بخش نمایشگاه و کنفرانس برگزار می شود گفت: در این مسابقات هر بخش شامل موضوعاتی از قبیل زیست، فیزیک، شیمی، ریاضی و کامپیوتر است که من در بخش فیزیک و مهندسی شرکت کردم. تعداد شرکت کنندگان نسبتا بالا بود و از تمام کشورهای آسیایی از جمله چین، ژاپن و سنگاپور در این مسابقات حضور داشتند.

وی اضافه کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و هیچ محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود نداشت؛ به طوری که امکان دارد دانش‌آموزی دبستانی با دانشجویی در یک رده باشد و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

میرزایی با اشاره به تاثیرگذاری دبیرستان سما 1 در موفقیتی که کسب کرده است، متذکر شد: از اول دبستان در مدارس سما تحصیل کرده‌ام و اگر بار دیگر زمان به عقب بازگردد، بازهم مدارس سما را برای تحصیل انتخاب می کنم. مدیریت دبیرستان سما1 در موفقیت من نقش بسزایی داشت و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نکردند.

دارنده مدال طلای مسابقات اختراعات و نوآوری های دانش آموزی مالزی در ادامه خاطرنشان کرد: هر زمانی که به امکانات آموزشی مدرسه مانند آزمایشگاه فیزیک و شیمی نیاز داشتیم، به راحتی در اختیار ما قرار می‌گرفت و در این زمینه هیچ مشکلی نداشتیم. در واقع امکانات آموزشی مدرسه در روند موفقیت من تاثیر قابل توجهی داشت.

وی درباره راهنمایی‌های دبیران دبیرستان سما1 یادآور شد: دبیران مدرسه اشکالات من را در حوزه ریاضیات برطرف می کردند و باید قدردان آنها باشم؛ در واقع سطح علمی دبیران به گونه‌ای بود که می توانستند اشکالات و سوالات من را به خوبی پاسخ دهند. به طورکلی نقش دبیرستان سما1 را در موفقیتم موثر می‌دانم.

میرزایی درباره تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای تحصیل من امتیازاتی را در نظر بگیرند و بتوانم بورسیه شوم، قطعا واحد مشهد را برای تحصیل انتخاب می کنم. تمایلی به خروج از کشور ندارم و می خواهم از توانایی خود، در داخل استفاده کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021635

وب گردی

وب گردی