توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه دفاع مشروع از منافع ملی است

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران دفاع مشروع از منافع ملی است.

علیرضا فیروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان در سیاست‌های کلان امنیتی و نظامی خود در منطقه به دنبال ایجاد تنش نیست، گفت: افکار عمومی جهان باید بپذیرد که ایران در منطقه و به طور ویژه خلیج فارس برای تنش‌زدایی تلاش و رایزنی می‌کند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از اقدام به‌هنگام سپاه پاسداران عنوان کرد: انهدام پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز به منظور جلوگیری از ایجاد تنش بیشتر در منطقه است؛ چرا که ابتدا غربی‌ها و آمریکا تنش در منطقه را آغاز کردند. بی‌شک آمریکا و متحدان قدیمی‌اش دست به هر اقدامی خواهند زد تا از طریق برهم زدن نظم خلیج فارس بحران‌های جدیدی در منطقه ایجاد کرده و ایران را به عنوان مقصر این بحران ‌به افکار عمومی و جهانیان معرفی کنند که با سیاست‌های حکیمانه رهبر معظم رهبری و تلاش‌های سربازان امام زمان این اقدامات بی‌اثر خواهند بود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه دفاع مشروع از منافع ملی‌ است. زمانی‌که پهپاد آمریکایی وارد مرزهای آبی کشورمان می‌شود طبیعتاً برای جلوگیری از تنش و اتفاقات بیشتر در منطقه، ایران اقدام به انهدام آن می‌کند.

وی به توقیف نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلستان اشاره کرد و گفت: وقتی که نفتکش ایرانی را برخلاف تمام قوانین بین‌المللی و بدون هیچ علتی توقیف می‌کنند؛ یعنی به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند. در حال حاضر انگلستان در پازل سیاست خارجه اشتباه ترامپ، بازی می‌کند. انگلستان در یک اقدام اشتباه و خارج از عرف بین‌الملل نفتکش ایرانی را توقیف کرد و همچنان به آزادسازی این نفتکش اقدام نکرده است.

فیروزی ادامه داد: انگلستان قصد دارد از آزادسازی نفتکش ایرانی به عنوان یک برگ برنده و یک امتیاز در بازی مذاکرات در مسائل هسته‌ای، منطقه‌ای و آزادسازی زندانیان سیاسی استفاده کند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر آزادسازی نفتکش ایرانی توسط دولت بریتانیا عنوان کرد: دانشجویان و مردم از مسئولان کشور درخواست دارند که نفتکش انگلسی را تا زمانی که نفتکش ایرانی در توقیف است، آزاد نکنند. انگلستان باید بداند دوره قلدر‌بازی در جهان به پایان رسیده است و نمی‌توان نفتکش کشوری مثل ایران را که از نفوذ منطقه‌ای بالایی برخوردار است برای گرفتن امتیاز بین‌المللی توقیف کرد.

وی با تأکید بر اینکه اقدام سپاه پاسدارن اسلامی در توقیف نفتکش انگلیسی در پیشبرد دیپلماسی ایران اثر‌گذار است، گفت: دیپلماسی فقط محدود به مذاکره نیست. یک بخش از دیپلماسی، دیپلماسی نظامی و امنیتی است. در شاخه نظامی دیپلماسی یعنی دادن پاسخ سریع و به‌موقع به طرف مقابل است. برخی از افراد داخل کشور اعتقاد دارند این مسائل با گفت‌و‌گو حل می‌شود و نیازی به اقدامات عملی نیست که این افراد باید بدانند اگر دیپلماسی در برابر دشمنان اثر داشت بعد از حدود دو هفته باید نفتکش ایرانی را آزاد می‌کردند.

فیروزی با بیان اینکه انهدام پهپاد و توقیف نفکش انگلیسی تصمیم کل نظام است، گفت: کل مجموعه‌های نظام، مردم، جامعه دانشگاهی و غیره باید از اقدامات سپاه حمایت کنند و بدانند که این اقدامات برآیند تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است و توسط سپاه اجرایی می‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: جنبش دانشجویی به عنوان چشمان بیدار جامعه باید برای مردم آگاه‌سازی و روشنگری کند که اقدام سپاه جدا از اقدامات نظام نیست و این اقدامات با هماهنگی کامل دولت و دستگاه‌های امنیتی رخ می‌دهد. برخی از جریان‌های خاص به دنبال جداسازی بین سپاه، دولت و مردم هستند که قطعا هدفی جز مقاصد سیاسی، شخصی و حزبی ندارند.

وی به بازخورد رسانه‌ای بسیار مناسب اهدای پرچم دزدان دریایی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به سفارت انگلستان در ایران اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی انگلیس به سبک دزدان دریایی که متعهد به هیچ معاهده و قانونی نیستند بی‌دلیل اموال ایران را بلوکه کردند و در مقابل دانشجویان با اهدای پرچم دزدان دریایی این نکته را به جهانیان و دولت انگلیس یادآوری کردند. این خبر توسط شبکه‌های معاند و معارض «من‌وتو» و «بی‌بی‌سی» نیز پوشش داده شد که نشانگر بعد رسانه‌ای این اقدام صحیح دانشجویی است.

فیروزی در پاسخ به این پرسش که «چرا دولت آمریکا به دروغ خبر انهدام پهپاد ایرانی توسط ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس را منتشر کرده است»، گفت: سپاه پاسداران با قاطعیت از سالم برگشتن این پهپاد به مرزهای ایران خبر داده و این ادعای ترامپ پوچ و بی‌اساس است. ترامپ در موازنه قدرت در منطقه توان مبارزه با ایران را ندارد و هر روز بیشتر از قبل در این گردابی که برای خود ساخته غرق می‌‌شود. طبیعی است که برای پیشروی نفوذ ایران در منطقه دست به هر بازی رسانه‌‌ای خواهد زد و از این به بعد نیز بیشتر شاهد ادعاها و توهمات ترامپ در زمینه‌ها نظامی و امنیتی علیه ایران خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021659

وب گردی

وب گردی