پروژه هوشمندسازی شهرآفتاب از سال آینده آغاز می شود

مدیرعامل سازمان فتوای شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال آینده در شهر آفتاب خبر داد و گفت: پروزه هوشمند سازی شهرآفتاب از سال آینده شروع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، در نشست خبری اظهار کرد: سازمان فاوا در شهرداری تهران از اوایل سال ۹۷ با عنوان تهران هوشمند و با نگاه حرکت رو به جلو برای هوشمند کردن سطح تهران فعالیت می‌کند که یک‌سری نوآوری را مد نظر داشت.

وی تصریح کرد: با تاسیس دبیرخانه دو دسته از اهداف مهم را مد نظر قرار داد. یک‌سری پروژه‌ها که شهر هوشمند اداره می‌کند و بهره‌بری حوزه‌های شهری در شهر تهران را بالا می‌برد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: شاید مهم‌ترین برنامه درون شهرداری یکپارچگی داده‌ها و اتصال آن در بستر یکپارچگی بوده است. در شهرداری ۹ معاونت و بیش از چندین سازمان وجود دارد. سازمان‌هایی که در شهرداری تهران خدمات می‌دهند، هر کدام سامانه و سرویس به شهر تهران اضافه می‌کنند.

وی بیان کرد: سامانه یکپارچه صورت وضعیت شهرداری هم در حوزه‌های عمرانی و پسماند شهرداری انجام شد. همچنین سامانه یکپارچگی مدیریت ناوگان خودرو، مدیریت آسفالت شهری، مدیریت پسماند و سامانه خدمات شهری را در حوزه شهرداری به صورت الکترونیکی می‌کنیم که به صورت کارتابل واحد وجود دارد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران تصریح کرد: سامانه اطلاعات شهروند (۱۳۷) را یک‌پارچه می‌کنیم. تمام سامانه معاملاتی و قراردادی، مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهر تهران، یک‌پارچه می‌شود تا شهروندان راحت‌تر سرویس بگیرند.

وی عنوان کرد: در حوزه اکوسیستم، کارهای ما در تعامل به نوآوری برمی‌گردد. تاکنون مهم‌ترین کارهایی که انجام دادیم سه کار بوده است. یک، رویداد تهران نوآوری، دو، مرکز فناوری هوشمند شهری که این مراکز را در نزدیکی دانشگاه صنعتی شریف تأسیس کردیم، سوم هم برنامه تهران هوشمند هم مسئله‌محور است که یک سال است با سند و نقشه راه ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴ آی‌پی‌آی شهری را در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل و اطلاعات اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌ایم و در کنار آن تا سال ۱۴۰۰، یک‌صد پروژه پایلوت شهر هوشمند انجام می‌شود.

فردجود در پایان تاکید کرد : شهرداری تهران در مذاکراتی که انجام داده است، قرار بر این شد که شهر آفتاب سال آینده میزبان نمایشگاه الکامپ می‌شود. قطعاً شهرداری از اینکه از ظرفیت شهر آفتاب استفاده کند، استقبال می‌کند و پروژه هوشمندسازی شهر آفتاب را از سال ۹۸ آغاز کرده‌ایم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1021699

وب گردی

وب گردی